De verbetering is te danken aan hogere verkopen maar ook aan een financieel gunstiger productenmix waardoor de gemiddelde opbrengst per auto met 3,5 procent toenam. De omzet kwam bij de Spaanse tak van de VW-groep uit op 8,3 miljard euro, dat is 11 procent meer dan in 2014.  Seat wist voor het eerst meer dan vierhonderd duizend auto’s in een jaar te verkopen, wat vooral te danken is aan het weer opleven van de automarkt in Spanje zelf en in Italië, aanhoudende groei in Duitsland en ook hogere verkopen in Mexico. "We hebben op twee fronten vooruitgang geboekt in 2015. Niet alleen haalden we voor het eerst sinds 2008 een positief resultaat maar dat gebeurde ook in een jaar met grote uitdagingen. We voeren de juiste strategie uit die ons in staat stelt om het doel van lange termijn winstgevendheid met optimisme tegemoet te zien. We hebben een briljante toekomst voor ons," zegt bestuursvoorzitter Luca de Meo.

Om de omzet op peil te houden, heeft Seat afgelopen jaar aanzienlijk meer uitgegeven aan reclame en marketing. Verder kon de autofabrikant 350 nieuwe banen scheppen, waarvan honderd bij het technologiecentrum. Voor dit jaar mikt de Spaanse onderneming op opnieuw hogere verkopen, mede door de introductie van haar eerste suv, de Ateca.