Tavares blijft echter op grote afstand van Carlos Ghosn, zijn vroegere baas bij Renault, die dankzij zijn dubbelfunctie bij Renault zelf en Nissan meer dan 15 miljoen opstrijkt.

Van de beloning van Tavares is wel 2,01 miljoen in de vorm van opties die hij pas over twee jaar mag uitvoeren. De baas van PSA krijgt vooral meer omdat hij er met zijn herstelplan ‘Back in the Race’ duidelijk in is geslaagd het kwakkelende autobedrijf er weer bovenop te krijgen. "Hij heeft de doelstellingen nu al voor 99 procent behaald terwijl het doel was die uiterlijk in 2018 te realiseren," aldus de bestuursraad.
Carlos Ghosn krijgt op zijn beurt alleen al ruim 7 miljoen als topman van Renault. Ook daarvan wordt een groot deel uitgekeerd in de vorm van opties. Daarbij komt dan echter nog zijn salaris van Nissan. Vorig jaar ving Ghosn daar 8,2 miljoen; hoeveel het over het (Japanse) boekjaar tot 1 april wordt, zal de Japanse autofabrikant in juni bekend maken.