De nieuwe modellen zijn wat moderner ontworpen met minder ‘harde kanten’ terwijl Cadillac met een eigen fabriek in China ook de prijzen redelijk beperkt probeert te houden.

Het merk van General Motors opende in februari haar eerste assemblagebedrijf in China. Daarmee kan ook Cadillac de 25 procent invoerrechten op buitenlandse auto’s ontlopen. Met al die ingrepen en maatregelen lijkt Cadillac nu op weg om één van de meer populaire dure merken te worden, een lijst die nog altijd wordt aangevoerd door de Duitse merken. In ieder geval is de gemiddelde leeftijd van de kopers van één van haar auto’s in China al gedaald naar 34, ongeveer de helft van wat het in de VS zelf is. "Jonge kopers domineren de luxe markt in China. Omdat we een relatieve nieuwkomer zijn, is het veel makkelijker om ons merk meteen goed te positioneren," zegt President Johan de Nysschen van Cadillac. Zijn merk wist vorig jaar in China bijna 80.000 nieuwe auto’s te verkopen waarmee het nu ruim vier procent van de luxe markt in handen heeft.