Aan omzet realiseerde GM 37,3 miljard dollar, en dat is 4,5 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2015. De winst voor belastingen (EBIT) kwam uit op 2,7 miljard dollar, dat is ruim 28 procent meer dan de 2,1 miljard van een jaar eerder. In Europa draaide Opel break-even terwijl een jaar geleden nog 200 miljoen verlies werd geschreven. Het is daarmee voor de eerste keer in tien jaar dat Opel niet meer in de rode cijfers zit.

"We groeien daar waar het telt, met meer marktaandeel in de VS, een snellere groei dan de sector als geheel in Europa en robuuste groei met SUV’s en in het luxe segment in China," zegt bestuursvoorzitter en CEO Mary Barra. "Dit sterke kwartaal weerspiegelt ook de uitstekende vooruitgang die we boeken bij het verbeteren van de resultaten op de meest uitdagende markten in de wereld. Van groot belang is ook dat het voortdurende succes van onze kernbusiness ons in staat stelt om te investeren in geavanceerde technologie en innovaties die mede de toekomst van de persoonlijke mobiliteit vorm gaan geven."