Dat is echter nog bescheiden vergeleken bij Brazilië waar VW 33 procent minder voertuigen verkocht. Ook Rusland doet het slecht met een daling van 12 procent. Daarentegen werden in China bijna vijf procent meer auto’s verkocht waarmee dat land met in deze periode 1.250.800 verkochte auto’s ook een grotere markt is dan West-Europa waar de VW-merken 1.218.400 nieuwe auto’s aan de man brachten. Die Europese afzet is daarmee wel ruim drie procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
In de maand april leverde de VW groep wereldwijd 853.300 nieuwe auto’s af, dat is precies 100 meer dan een jaar eerder. Hoofd verkopen Fred Kappler: "De regionale ontwikkelingen vertonen een gevarieerd beeld met een duidelijke groei in Europa en Noord-Amerika tegenover een aanhoudende teruggang in Zuid-Amerika." Die groei in Noord-Amerika is wel volledig te danken aan Mexico, blijkt uit de toelichting.
Wat de onderscheiden merken betreft, moest VW in de eerste vier maanden twee procent inleveren. Alle andere merken in de stal staan echter op een duidelijke plus. Porsche is wat dat betreft koploper met bijna zeven procent groei gevolgd door Audi dat vijf procent meer auto’s verkocht. Ook de vracht- en bestelwagendivisie doet het goed met een rond de vijf procent hogere afzet voor zowel MAN, Scania als VW Commercial Vehicles.