Fiat speelt in op ‘customization’ van auto’s

Fiat Chrysler Automobiles bouwt een nieuw distributiecentrum in de Amerikaanse staat Virginia om beter in te kunnen spelen op de groeiende trend naar customization ofwel het ‘persoonlijk aanpassen’ van auto’s.

Fiat speelt in op ‘customization’ van auto’s

FCA investeert 12,2 miljoen in het complex dat 70 banen oplevert en meer dan 9,2 miljoen onderdelen per jaar moet gaan verwerken.

Het centrum komt bij een bestaande zogenaamde ‘Mopar’-vestiging van FCA dat nu al dealers en onderhoudsbedrijven in meer dan 150 landen belevert. Het complex moet drastisch uitgebreid worden omdat ook FCA de autokoper inmiddels de keus biedt uit tientallen specifieke customization-onderdelen. Dat loopt uiteen van een hoes voor een Jeep van 350 dollar tot een fietsenrek voor een minivan dat 155 dollar moet kosten. Volgens FCA wordt inmiddels elke auto die in de VS wordt verkocht op één of andere manier aangepast aan de persoonlijke wensen van de eigenaar. Daarnaast worden via het Mopar-label ook merchandise-artikelen verkocht zoals golf shirts en sleutelhangers.

Fiat speelt in op ‘customization’ van auto’s - Automobielmanagement.nl

Fiat speelt in op ‘customization’ van auto’s

Fiat Chrysler Automobiles bouwt een nieuw distributiecentrum in de Amerikaanse staat Virginia om beter in te kunnen spelen op de groeiende trend naar customization ofwel het ‘persoonlijk aanpassen’ van auto’s.

Fiat speelt in op ‘customization’ van auto’s

FCA investeert 12,2 miljoen in het complex dat 70 banen oplevert en meer dan 9,2 miljoen onderdelen per jaar moet gaan verwerken.

Het centrum komt bij een bestaande zogenaamde ‘Mopar’-vestiging van FCA dat nu al dealers en onderhoudsbedrijven in meer dan 150 landen belevert. Het complex moet drastisch uitgebreid worden omdat ook FCA de autokoper inmiddels de keus biedt uit tientallen specifieke customization-onderdelen. Dat loopt uiteen van een hoes voor een Jeep van 350 dollar tot een fietsenrek voor een minivan dat 155 dollar moet kosten. Volgens FCA wordt inmiddels elke auto die in de VS wordt verkocht op één of andere manier aangepast aan de persoonlijke wensen van de eigenaar. Daarnaast worden via het Mopar-label ook merchandise-artikelen verkocht zoals golf shirts en sleutelhangers.