VW wil eigen giga-batterijfabriek bouwen

Volkswagen wil in Salzgitter een eigen giga-batterijfabriek bouwen. Het Duitse concern wil, in de nadagen van dieselgate, voorop lopen bij elektrisch rijden en gaat daarom 11 miljard dollar uittrekken om zelf batterijen te produceren.

Dat meldt het Duitse economische dagblad Handelsblatt. Eerder heeft Thomas Lieber, bij de VW groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van EV’s, laten weten dat VW tegen 2025 een miljoen elektrische voertuigen per jaar wil zien te verkopen. Over een jaar of vier moeten er zeker 20 elektrische of plug-in hybride modellen in de showroom staan. ‘’Het is simpel, gezien de CO2 regels in de verschillende delen van de wereld zal iedere autofabrikant e-mobiliteit moeten bieden,” zegt Lieber. Verdere details over de geplande fabriek zijn nog niet bekend. Het project is ook nog niet bevestigd door VW zelf.

De fabriek van VW moet twee keer zo groot worden als de giga batterijenfabriek die Tesla momenteel bouwt in Nevada. Die fabriek wordt op 29 juli officieel worden geopend. Tesla hoopt daar tegen 2020 35 gigawatt-hours aan batterijcapaciteit per jaar te produceren, wat onder meer nodig is voor Model 3 die dan volop in productie moet zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

REGEREN IS VOORUUITZIEN
Naar mijn mening is Volkswagen daar niet mee bezig. De elektro-auto is toch allang een achterhaald concept. Geringe actieradius, duur, energie is kostbaar. De recycling is duur, enz. Er is een schitterend alternatief. In het bericht hiervoor gaat het daar over: aangedreven door waterstof.

Geplaatst door: Peter IJsseldijk op
VW wil eigen giga-batterijfabriek bouwen - Automobielmanagement.nl

VW wil eigen giga-batterijfabriek bouwen

Volkswagen wil in Salzgitter een eigen giga-batterijfabriek bouwen. Het Duitse concern wil, in de nadagen van dieselgate, voorop lopen bij elektrisch rijden en gaat daarom 11 miljard dollar uittrekken om zelf batterijen te produceren.

Dat meldt het Duitse economische dagblad Handelsblatt. Eerder heeft Thomas Lieber, bij de VW groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van EV’s, laten weten dat VW tegen 2025 een miljoen elektrische voertuigen per jaar wil zien te verkopen. Over een jaar of vier moeten er zeker 20 elektrische of plug-in hybride modellen in de showroom staan. ‘’Het is simpel, gezien de CO2 regels in de verschillende delen van de wereld zal iedere autofabrikant e-mobiliteit moeten bieden,” zegt Lieber. Verdere details over de geplande fabriek zijn nog niet bekend. Het project is ook nog niet bevestigd door VW zelf.

De fabriek van VW moet twee keer zo groot worden als de giga batterijenfabriek die Tesla momenteel bouwt in Nevada. Die fabriek wordt op 29 juli officieel worden geopend. Tesla hoopt daar tegen 2020 35 gigawatt-hours aan batterijcapaciteit per jaar te produceren, wat onder meer nodig is voor Model 3 die dan volop in productie moet zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

REGEREN IS VOORUUITZIEN
Naar mijn mening is Volkswagen daar niet mee bezig. De elektro-auto is toch allang een achterhaald concept. Geringe actieradius, duur, energie is kostbaar. De recycling is duur, enz. Er is een schitterend alternatief. In het bericht hiervoor gaat het daar over: aangedreven door waterstof.

Geplaatst door: Peter IJsseldijk op