De Britse fabrikant verkocht de afgelopen maand 44.946 nieuwe auto’s, dat is 18 procent meer dan in mei 2015. Van de pas op de markt gezette Jaguar F-Pace werden er wereldwijd meer dan 3.000 afgezet.
JLR blijkt het nu weer goed te doen in China want daar gingen de verkopen met 28 procent omhoog. Europa deed het niet veel slechter met een plus van 23 procent terwijl de groei in Noord-Amerika bleef steken op acht procent. Group sales operations director Andy Goss: "Ik ben heel blij om te zien dat de nieuwe Jaguar F-Pace het na de lancering in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zo goed doet. We blijven er naar streven om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen met de hoogste standaarden wat betreft kwaliteit en technologie."
Begin deze maand werd bekend dat JLR, een dochter van het Indiase Tata Motors, weliswaar flink meer auto’s verkoopt maar daar niet meer winst op maakt. In het boekjaar tot eind maart 2016 daalde die winst van 3,4 naar net 2 miljard euro.