BMW zet elektrisch rijden op de helling

BMW leek er lange tijd op gebrand om voorloper te worden bij elektrisch rijden. De twee modellen, de i3 en de i8, zijn hoogst innovatief en een uithangbord van het technisch talent van BMW. Desondanks worden er maar weinig van verkocht, reden voor BMW om nog eens goed na te denken over de richting die het bedrijf in wil.

Van de i3 zijn er in heel 2015 wereldwijd net 25.000 verkocht. De i8 plug-in hybride sportwagen doet het prima maar is met een prijskaartje van 150.000 dollar nou ook niet precies een volumemodel. Tegelijk wordt BMW links en rechts ingehaald door Tesla, Volkswagen en Porsche. Bovendien is een aantal managers die met ‘i’ bezig waren opgestapt.

Nu heeft het Beierse bedrijf dan ook besloten om voorlopig af te zien van een derde elektrisch model en zich te concentreren op autonoom rijden. "Dat gaan we nu versnellen. We noemen dat Project i Next," aldus directeur ontwikkeling Klaus Fröhlich tijdens een perspresentatie. Om die ambitie te verwezenlijken, trekt BMW momenteel deskundigen op het gebied van ‘machine learning’ en ‘artificial intelligence’ aan. Ook werkt het aan integratie van bestaande driver-assistance systemen zoals cruise control, rijstrook controle en automatisch parkeren. Verder denkt BMW serieus over een eigen concurrentie van diensten als Uber en Lyft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Die i3 is nog te lelijk om met een tang aan te raken. Zo raar vind ik het niet dat ze nauwelijks verkocht worden.

Geplaatst door: Thijs op
BMW zet elektrisch rijden op de helling - Automobielmanagement.nl

BMW zet elektrisch rijden op de helling

BMW leek er lange tijd op gebrand om voorloper te worden bij elektrisch rijden. De twee modellen, de i3 en de i8, zijn hoogst innovatief en een uithangbord van het technisch talent van BMW. Desondanks worden er maar weinig van verkocht, reden voor BMW om nog eens goed na te denken over de richting die het bedrijf in wil.

Van de i3 zijn er in heel 2015 wereldwijd net 25.000 verkocht. De i8 plug-in hybride sportwagen doet het prima maar is met een prijskaartje van 150.000 dollar nou ook niet precies een volumemodel. Tegelijk wordt BMW links en rechts ingehaald door Tesla, Volkswagen en Porsche. Bovendien is een aantal managers die met ‘i’ bezig waren opgestapt.

Nu heeft het Beierse bedrijf dan ook besloten om voorlopig af te zien van een derde elektrisch model en zich te concentreren op autonoom rijden. "Dat gaan we nu versnellen. We noemen dat Project i Next," aldus directeur ontwikkeling Klaus Fröhlich tijdens een perspresentatie. Om die ambitie te verwezenlijken, trekt BMW momenteel deskundigen op het gebied van ‘machine learning’ en ‘artificial intelligence’ aan. Ook werkt het aan integratie van bestaande driver-assistance systemen zoals cruise control, rijstrook controle en automatisch parkeren. Verder denkt BMW serieus over een eigen concurrentie van diensten als Uber en Lyft.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Die i3 is nog te lelijk om met een tang aan te raken. Zo raar vind ik het niet dat ze nauwelijks verkocht worden.

Geplaatst door: Thijs op