Synergiedoelstelling Renault-Nissan loopt voor op schema

De alliantie Renault-Nissan behaalde 4,3 miljard synergievoordeel in 2015, een jaar eerder dan gepland en een groei van 13 procent ten opzichte van 2014. Inkoop, technische ontwikkeling en productie leverden de grootste bijdrage.

Synergiedoelstelling Renault-Nissan loopt voor op schema

Renault en Nissan bereikten synergievoordeel door kosten te reduceren, door kritisch te zijn op uitgaven en door omzetgroei. Alleen nieuwe vormen van synergie worden jaarlijks berekend – dus het gaat niet om een cumulatief resultaat. Door samenwerking kan de alliantie ‘financiële doelstellingen behalen en hoogwaardiger voertuigen produceren’, zo meldt men.

De Franse en Japanse autofabrikant startten in 2014 samenwerking op vier belangrijke punten: technische ontwikkeling, productie- en onderdelenlevering, inkoop en human resources.  

Samenwerking voor elektrische auto’s, autonoom rijden en connectiviteit

Beide bedrijven zijn van plan om in 2020 tien modellen met technologie voor autonoom rijden op de markt te brengen. De engineers werken nu samen aan de ontwikkeling van autonoom rijden, connectiviteitsdiensten en andere nieuwe technologieën voor massaproductie in volumemodellen.

De alliantie heeft een jaarbudget voor ontwikkeling van ongeveer 4,5 miljard euro. Er zijn research centers in Atsugi (Japan). Guyancourt (Frankrijk), Farmington Hills (Michigan), Sunnyvale (Californië), in India, Brazilië, Roemenië, Turkije, China en andere locaties.

Synergiedoelstelling Renault-Nissan loopt voor op schema - Automobielmanagement.nl

Synergiedoelstelling Renault-Nissan loopt voor op schema

De alliantie Renault-Nissan behaalde 4,3 miljard synergievoordeel in 2015, een jaar eerder dan gepland en een groei van 13 procent ten opzichte van 2014. Inkoop, technische ontwikkeling en productie leverden de grootste bijdrage.

Synergiedoelstelling Renault-Nissan loopt voor op schema

Renault en Nissan bereikten synergievoordeel door kosten te reduceren, door kritisch te zijn op uitgaven en door omzetgroei. Alleen nieuwe vormen van synergie worden jaarlijks berekend – dus het gaat niet om een cumulatief resultaat. Door samenwerking kan de alliantie ‘financiële doelstellingen behalen en hoogwaardiger voertuigen produceren’, zo meldt men.

De Franse en Japanse autofabrikant startten in 2014 samenwerking op vier belangrijke punten: technische ontwikkeling, productie- en onderdelenlevering, inkoop en human resources.  

Samenwerking voor elektrische auto’s, autonoom rijden en connectiviteit

Beide bedrijven zijn van plan om in 2020 tien modellen met technologie voor autonoom rijden op de markt te brengen. De engineers werken nu samen aan de ontwikkeling van autonoom rijden, connectiviteitsdiensten en andere nieuwe technologieën voor massaproductie in volumemodellen.

De alliantie heeft een jaarbudget voor ontwikkeling van ongeveer 4,5 miljard euro. Er zijn research centers in Atsugi (Japan). Guyancourt (Frankrijk), Farmington Hills (Michigan), Sunnyvale (Californië), in India, Brazilië, Roemenië, Turkije, China en andere locaties.