In de eerste 6 maanden is het aantal registraties van de autofabrikant sterk gestegen, namelijk met 13,4 procent tot 1,57 miljoen voertuigen, en dat terwijl de wereldwijde automarkt er met slechts 2,5 procent op vooruitging. Het marktaandeel van Renault groeide daardoor met 0,3 punten tot 3,5 procent. "Onze marktaandelen stijgen in alle regio’s, waarbij we vooral een sterke dynamiek zien in Europa en in de zone Afrika Midden-Oosten India. Dankzij het succes van het vernieuwde gamma groeit het merk Renault wereldwijd 16 procent en Renault Samsung Motors met 25,9 procent in Azië. Dacia blijft vooruitgang boeken met een nieuw wereldwijd verkooprecord dit semester", verklaarde Thierry Koskas, commercieel Directeur van de Renault Groep.

In Europa blijven de verkopen van de groep sneller stijgen dan de markt. Ze kennen een toename van 14 procent in een markt die met 9,6 procent, wat neerkomt op 968.603 registraties tijdens het 1e semester. Het marktaandeel van de Renault Groep in Europa bedraagt momenteel 10,6 procent. Het merk Renault liet een groei van 15,6 procent optekenen met de nieuwe modellen Kadjar, Espace, Talisman en Mégane. De Clio is de op twee na meest verkochte model in Europa en de Captur is de best verkopende cross-over binnen zijn klasse. Binnen het segment van de elektrische voertuigen bereikt het marktaandeel van Renault 27 procent. Het aantal registraties van de ZOE steeg met 40 procent. De verkopen van Dacia gingen er in Europa met 9 procent op vooruit. Daarmee zet het merk in het afgelopen semester een nieuw record neer, al daalde het marktaandeel licht.

Bron: Autointernationaal 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding