In Europa blijft het merk uit de VW-stal het goed doen met een toename van 8,4 procent naar meer dan 450.000 auto’s. Op de Duitse thuismarkt kon Audi ruim 12 procent meer auto’s afzetten terwijl ook Italië en Spanje uitschieters zijn. Verder deed China het iets beter dan het gemiddelde met 5,9 procent hogere verkopen maar bleef de groei op de Amerikaanse markt beperkt tot 3,5 procent. Wereldwijd deden vooral de nieuwe modellen A4 en Q7 het uitstekend terwijl het in China vooral gaat om de compactere modellen.

"Ondanks aanhoudende uitdagingen op de belangrijkste markten werd de eerste helft van 2016 vooral gekenmerkt door wereldwijd uitgebalanceerde groei. We versterkten onze marktleidende positie in Europa en China en doen het beter dan de markt in het algemeen in de Verenigde Staten,” zegt Dietmar Voggenreiter, als bestuurder bij Audi verantwoordelijk voor sales en marketing. ‘’In de komende maanden zullen we ons modellenpakket verder versterken met nieuwe technologieën en concepten als de Audi Q7 e-tron, de A6L e-tron, de SQ7 TDI en de Q2."