Frost & Sullivan: Wereldwijde automarkt zakt met 20 miljoen in

Door autodelen, een generatie die steeds minder belang ziet in een eigen auto en andere ontwikkelingen worden over een jaar of tien rond de 20 miljoen nieuwe personenauto’s minder verkocht dan momenteel het geval is. Dat betekent tegelijk ook dat er 56 megaton CO2 minder in het milieu belandt.

Dat staat in een rapport van British Telecom, de ‘Britse KPN’, en adviesbureau Frost & Sullivan over de gevolgen van nieuwe transportconcepten en technologische ontwikkelingen voor de automarkt. Volgens de onderzoekers spelen ook de toenemende kosten van het autorijden en het voortdurende zoeken naar een parkeerplaats een belangrijke rol bij de beslissing om geen (eigen) auto meer te bezitten.

"Die cijfers laten zien hoe het ‘Internet of Things’ de hele autosector om zal gooien. Traditionele autofabrikanten moeten opnieuw gaan nadenken over hun bedrijfsmodel en zich omvormen van autofabrikant naar aanbieder van mobiliteit. Het is daarbij van groot belang je vooral op de ‘always on’ generatie in te stellen,” zegt Hubertus van Roenne van BT. Dat ombouwen naar mobiliteit staat inmiddels inderdaad bij een groot aantal van de grote automerken bovenaan de agenda. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Dat lagere autoverkoop ook tegelijk betekent dat er 56 megaton CO2 minder in het milieu belandt, kan ik niet begrijpen. De auto\’s worden gedeeld, dus per auto wordt er meer gereden. Het zou zelfs CO2 uitstoot verhogend kunnen betekenen, omdat de meeste auto\’s minder dicht bij de deur staan waardoor er weer vervoer nodig is om er te komen.

Geplaatst door: Marry Kwekel op
Frost & Sullivan: Wereldwijde automarkt zakt met 20 miljoen in - Automobielmanagement.nl

Frost & Sullivan: Wereldwijde automarkt zakt met 20 miljoen in

Door autodelen, een generatie die steeds minder belang ziet in een eigen auto en andere ontwikkelingen worden over een jaar of tien rond de 20 miljoen nieuwe personenauto’s minder verkocht dan momenteel het geval is. Dat betekent tegelijk ook dat er 56 megaton CO2 minder in het milieu belandt.

Dat staat in een rapport van British Telecom, de ‘Britse KPN’, en adviesbureau Frost & Sullivan over de gevolgen van nieuwe transportconcepten en technologische ontwikkelingen voor de automarkt. Volgens de onderzoekers spelen ook de toenemende kosten van het autorijden en het voortdurende zoeken naar een parkeerplaats een belangrijke rol bij de beslissing om geen (eigen) auto meer te bezitten.

"Die cijfers laten zien hoe het ‘Internet of Things’ de hele autosector om zal gooien. Traditionele autofabrikanten moeten opnieuw gaan nadenken over hun bedrijfsmodel en zich omvormen van autofabrikant naar aanbieder van mobiliteit. Het is daarbij van groot belang je vooral op de ‘always on’ generatie in te stellen,” zegt Hubertus van Roenne van BT. Dat ombouwen naar mobiliteit staat inmiddels inderdaad bij een groot aantal van de grote automerken bovenaan de agenda. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Dat lagere autoverkoop ook tegelijk betekent dat er 56 megaton CO2 minder in het milieu belandt, kan ik niet begrijpen. De auto\’s worden gedeeld, dus per auto wordt er meer gereden. Het zou zelfs CO2 uitstoot verhogend kunnen betekenen, omdat de meeste auto\’s minder dicht bij de deur staan waardoor er weer vervoer nodig is om er te komen.

Geplaatst door: Marry Kwekel op