VW gaat het weer proberen met low-cost auto

Volkswagen wil opnieuw proberen een échte low-cost auto te lanceren en denkt daarvoor nu aan samenwerking met Tata dat al jarenlang ervaring heeft met de Nano.

Het zou daarbij de bedoeling zijn dat het Indiase autoconcern het voertuig grotendeels of zelfs geheel gaat bouwen waarmee VW haar pogingen voor een eigen goedkoop autootje feitelijk op zou geven.

Het goedkoopste model in de VW-stal is momenteel de Up. Die is in Duitsland zelf vanaf zo’n 10.000 euro te koop, ruim boven de prijs waarbij een auto ‘low cost’ genoemd kan worden. Toch wil het Duitse concern graag zo’n voertuig in haar pakket opnemen om de markt in ontwikkelingslanden beter te bedienen. Intern is daar een project voor opgestart onder de naam ‘Economy Car’ dat onder leiding staat van VW-baas Herbert Diess en hoofd concernstrategie Thomas Sedran. Of er een samenwerking komt met Tata is voorshands overigens nog lang niet zeker. VW heeft immers slechte ervaringen met dergelijke overeenkomsten door het met veel pijn gestrande partnerschap met Suzuki.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW gaat het weer proberen met low-cost auto - Automobielmanagement.nl

VW gaat het weer proberen met low-cost auto

Volkswagen wil opnieuw proberen een échte low-cost auto te lanceren en denkt daarvoor nu aan samenwerking met Tata dat al jarenlang ervaring heeft met de Nano.

Het zou daarbij de bedoeling zijn dat het Indiase autoconcern het voertuig grotendeels of zelfs geheel gaat bouwen waarmee VW haar pogingen voor een eigen goedkoop autootje feitelijk op zou geven.

Het goedkoopste model in de VW-stal is momenteel de Up. Die is in Duitsland zelf vanaf zo’n 10.000 euro te koop, ruim boven de prijs waarbij een auto ‘low cost’ genoemd kan worden. Toch wil het Duitse concern graag zo’n voertuig in haar pakket opnemen om de markt in ontwikkelingslanden beter te bedienen. Intern is daar een project voor opgestart onder de naam ‘Economy Car’ dat onder leiding staat van VW-baas Herbert Diess en hoofd concernstrategie Thomas Sedran. Of er een samenwerking komt met Tata is voorshands overigens nog lang niet zeker. VW heeft immers slechte ervaringen met dergelijke overeenkomsten door het met veel pijn gestrande partnerschap met Suzuki.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding