Franse klap voor VW, Citroën en Nissan

De Franse autoverkopen zijn in de net afgelopen maand bijna tien procent ingezakt. Wordt gekeken naar het aantal werkdagen dan blijft de daling beperkt tot nog geen vol procent, stelt de auto-organisatie Comité des Constructeurs Français d’Automobiles.

Ook de verkopen van kleine bestelwagens daalde met bijna acht procent terwijl er aan vrachtwagens juist acht procent meer werden afgezet.

De grootste slachtoffers zijn Nissan, Citroën en Volkswagen die 20 procent of nog iets meer moesten inleveren. Citroëns zustermerk Peugeot zag de verkopen met 10 procent dalen terwijl Renault de schade beperkt kon houden tot min 4 procent. Ook Smart zag de verkopen dalen met bijna 20 procent. Fiat wist 5 procent meer auto’s te verkopen in Frankrijk maar binnen FCA daalde de afzet van Jeep met drie procent terwijl Lancia zelfs 87 procent minder auto’s verkocht. Een duidelijke winnaar is Mini, terwijl Rolls-Royce met 2 verkochte auto’s 100 procent winst boekte en Bentley met 14 exemplaren 75 procent meer verkocht op de Franse markt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Franse klap voor VW, Citroën en Nissan - Automobielmanagement.nl

Franse klap voor VW, Citroën en Nissan

De Franse autoverkopen zijn in de net afgelopen maand bijna tien procent ingezakt. Wordt gekeken naar het aantal werkdagen dan blijft de daling beperkt tot nog geen vol procent, stelt de auto-organisatie Comité des Constructeurs Français d’Automobiles.

Ook de verkopen van kleine bestelwagens daalde met bijna acht procent terwijl er aan vrachtwagens juist acht procent meer werden afgezet.

De grootste slachtoffers zijn Nissan, Citroën en Volkswagen die 20 procent of nog iets meer moesten inleveren. Citroëns zustermerk Peugeot zag de verkopen met 10 procent dalen terwijl Renault de schade beperkt kon houden tot min 4 procent. Ook Smart zag de verkopen dalen met bijna 20 procent. Fiat wist 5 procent meer auto’s te verkopen in Frankrijk maar binnen FCA daalde de afzet van Jeep met drie procent terwijl Lancia zelfs 87 procent minder auto’s verkocht. Een duidelijke winnaar is Mini, terwijl Rolls-Royce met 2 verkochte auto’s 100 procent winst boekte en Bentley met 14 exemplaren 75 procent meer verkocht op de Franse markt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding