In ons land was 43 procent van de in juli verkochte BMW 3 series een plug-in hybride 330e terwijl het bij ruim een kwart van de verkochte 2 serie Active Tourers om een BMW 225xe ging. Dat meldt BMW in een maandbericht. ‘’Onze elektrische modellen overtreffen de verwachtingen, zeker in Europa. Terwijl vier procent van alle in West-Europa verkochte BMW’s een elektrische auto was, lag dat in landen waar innovatieve elektrische mobiliteit wordt ondersteund met financiële en infrastructurele maatregelen een stuk hoger,” stelt BMW.

Bovenaan de lijst staan de Scandinavische landen, op de voet gevolgd door ons land. Volgens dr Ian Robertson, in het bestuur verantwoordelijk voor sales en marketing, bewijst dat ‘dat onze strategie voor het uitrollen van elektrificatie op alle modellen de juiste is’. ‘’We zullen uiteraard nu reageren op die grote vraag van de klanten.” Voor de Nederlandse markt zijn er sowieso extra productieplekken gegarandeerd. Klanten die dit jaar nog geïnteresseerd zijn in een van deze plug-in hybrides kunnen dus gewoon terecht bij de BMW dealer.

BMW zette vorig maand opnieuw een record neer met 180.080 verkochte auto’s, vier procent meer dan een jaar eerder. Over de eerste zeven maanden van 2016 komen de verkopen daarmee 5,5 procent hoger uit. BMW zelf verkocht in juli 153.392 nieuwe auto’s terwijl Mini op 26.439 stuks uitkwam. Voor beide merken samen gingen de verkopen in Europa met 5,6 procent omhoog en in China met 8,5 procent. In de Verenigde Staten moesten BMW en Mini over de eerste zeven maanden gezien samen echter bijna tien procent inleveren, wat het Duitse bedrijf toeschrijft aan de nog steeds scherper wordende concurrentie.