Opel draait productie terug vanwege Brexit

Opel gaat de productie in twee Duitse fabrieken terugdraaien vanwege de lagere vraag naar de Corsa en de Insignia in Groot-Brittannië na het Brexit-referendum. Voor beide modellen is Groot-Brittannië de grootste nationale markt in Europa. Eerder al draaide Peugeot-Citroën de productie van auto’s voor de Britse markt in één van haar Franse fabrieken terug.

"We kunnen bevestigen dat er de rest van dit jaar korter gewerkt gaat worden in Rüsselsheim en Eisenach. De Brexit-situatie speelt voor iedereen die momenteel zaken doet in en met Groot-Brittannie. We zeiden vorige maand al dat de uitslag van het referendum gevolgen zal hebben voor onze Europese financiële prestaties als de koers van het Pond op het niveau van nu blijft,” aldus Opel in een verklaring.

De mate waarin korter wordt gewerkt hangt af van de daadwerkelijke Britse verkopen van beide modellen. Afgelopen maand werden er in Groot-Brittannië nog vrijwel evenveel auto’s verkocht als een jaar geleden, maar dat kwam wel na bijna drie jaar onophoudelijke groei.

General Motors heeft al eerder laten weten dat het vreest dat de Brexit-stemming haar tot 400 miljoen dollar kan gaan kosten. De onderneming kondigde aan dat er in de kosten gesneden moet worden om de schade te beperken. Ford denkt op haar beurt dat het Britse besluit haar een miljard dollar aan verliezen of misgelopen opbrengsten zal gaan kosten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Opel draait productie terug vanwege Brexit - Automobielmanagement.nl

Opel draait productie terug vanwege Brexit

Opel gaat de productie in twee Duitse fabrieken terugdraaien vanwege de lagere vraag naar de Corsa en de Insignia in Groot-Brittannië na het Brexit-referendum. Voor beide modellen is Groot-Brittannië de grootste nationale markt in Europa. Eerder al draaide Peugeot-Citroën de productie van auto’s voor de Britse markt in één van haar Franse fabrieken terug.

"We kunnen bevestigen dat er de rest van dit jaar korter gewerkt gaat worden in Rüsselsheim en Eisenach. De Brexit-situatie speelt voor iedereen die momenteel zaken doet in en met Groot-Brittannie. We zeiden vorige maand al dat de uitslag van het referendum gevolgen zal hebben voor onze Europese financiële prestaties als de koers van het Pond op het niveau van nu blijft,” aldus Opel in een verklaring.

De mate waarin korter wordt gewerkt hangt af van de daadwerkelijke Britse verkopen van beide modellen. Afgelopen maand werden er in Groot-Brittannië nog vrijwel evenveel auto’s verkocht als een jaar geleden, maar dat kwam wel na bijna drie jaar onophoudelijke groei.

General Motors heeft al eerder laten weten dat het vreest dat de Brexit-stemming haar tot 400 miljoen dollar kan gaan kosten. De onderneming kondigde aan dat er in de kosten gesneden moet worden om de schade te beperken. Ford denkt op haar beurt dat het Britse besluit haar een miljard dollar aan verliezen of misgelopen opbrengsten zal gaan kosten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding