PSA opent vijfde fabriek in China

PSA-topman Carlos Tavares opent deze week de vijfde autofabriek van zijn bedrijf in China. De vestiging in Chengdu, op 3.000 kilometer van Beijing, moet op den duur 300.000 SUV’s per jaar kunnen produceren.

PSA Peugeot Citroën heeft al drie fabrieken in China met partner Dongfeng en een vierde met Changan. De nieuwe fabriek is weer een gezamenlijk project met Dongfeng dat sinds vorig jaar ook een groot financieel belang in PSA heeft. Ter gelegenheid van de opening onthult Tavares ook de nieuwe Peugeot 4008, het eerste model dat in Chengdu van de band gaat rollen.

Voor de Franse autobouwer lijkt het welhaast een laatste poging om toch nog vaste voet op de Chinese markt te krijgen. In de eerste helft van dit jaar zag PSA haar verkopen in China immers weer met bijna 20 procent inzakken naar net 295.000 voertuigen terwijl de markt als geheel juist een groei met 11 procent liet zien. Het marktaandeel is daarmee gezakt naar net drie procent terwijl dat in 2014 nog op 4,4 procent lag. Ter vergelijking : over de eerste jaarhelft kwam General Motors in China op een plus van ruim vijf procent terwijl Volkswagen er bijna zeven procent meer auto’s wist te verkopen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

PSA opent vijfde fabriek in China - Automobielmanagement.nl

PSA opent vijfde fabriek in China

PSA-topman Carlos Tavares opent deze week de vijfde autofabriek van zijn bedrijf in China. De vestiging in Chengdu, op 3.000 kilometer van Beijing, moet op den duur 300.000 SUV’s per jaar kunnen produceren.

PSA Peugeot Citroën heeft al drie fabrieken in China met partner Dongfeng en een vierde met Changan. De nieuwe fabriek is weer een gezamenlijk project met Dongfeng dat sinds vorig jaar ook een groot financieel belang in PSA heeft. Ter gelegenheid van de opening onthult Tavares ook de nieuwe Peugeot 4008, het eerste model dat in Chengdu van de band gaat rollen.

Voor de Franse autobouwer lijkt het welhaast een laatste poging om toch nog vaste voet op de Chinese markt te krijgen. In de eerste helft van dit jaar zag PSA haar verkopen in China immers weer met bijna 20 procent inzakken naar net 295.000 voertuigen terwijl de markt als geheel juist een groei met 11 procent liet zien. Het marktaandeel is daarmee gezakt naar net drie procent terwijl dat in 2014 nog op 4,4 procent lag. Ter vergelijking : over de eerste jaarhelft kwam General Motors in China op een plus van ruim vijf procent terwijl Volkswagen er bijna zeven procent meer auto’s wist te verkopen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding