Takata staat in de etalage

Takata, de geplaagde Japanse airbagfabrikant, heeft zichzelf te koop aangeboden. Het bedrijf heeft potentiele gegadigden gevraagd binnen enkele dagen met hun voorstellen te komen en hoopt dan volgende maand twee of drie kandidaten te selecteren waarmee verder onderhandeld kan worden.

Takata staat in de etalage

Takata is op de beurs in Tokio nog maar 334 miljoen dollar waard, bijna 90 procent dan een jaar of twee geleden toen het airbag-schandaal bekend raakte. Volgens Japanse kranten is er onder meer belangstelling van de Chinese fabrikant van airbags Key Safety Systems dat dan samen zou werken met investeerder Carlyle Group, en van de Japanse producent van airbag inflators dat eveneens samen met grote investeerder als KKR een bod zou willen doen.

In de gaten houden 

De eventuele overnamepogingen worden scherp in de gaten gehouden door de grote autofabrikanten die nog altijd miljoenen auto’s met Takata-airbags terug moeten roepen wegens het explosiegevaar. Fabrikanten als Honda en General Motors willen voorkomen dat Takata een soort doorstart zou maken waardoor het onder haar financiële aansprakelijkheid uit zou kunnen komen.

Takata staat in de etalage - Automobielmanagement.nl

Takata staat in de etalage

Takata, de geplaagde Japanse airbagfabrikant, heeft zichzelf te koop aangeboden. Het bedrijf heeft potentiele gegadigden gevraagd binnen enkele dagen met hun voorstellen te komen en hoopt dan volgende maand twee of drie kandidaten te selecteren waarmee verder onderhandeld kan worden.

Takata staat in de etalage

Takata is op de beurs in Tokio nog maar 334 miljoen dollar waard, bijna 90 procent dan een jaar of twee geleden toen het airbag-schandaal bekend raakte. Volgens Japanse kranten is er onder meer belangstelling van de Chinese fabrikant van airbags Key Safety Systems dat dan samen zou werken met investeerder Carlyle Group, en van de Japanse producent van airbag inflators dat eveneens samen met grote investeerder als KKR een bod zou willen doen.

In de gaten houden 

De eventuele overnamepogingen worden scherp in de gaten gehouden door de grote autofabrikanten die nog altijd miljoenen auto’s met Takata-airbags terug moeten roepen wegens het explosiegevaar. Fabrikanten als Honda en General Motors willen voorkomen dat Takata een soort doorstart zou maken waardoor het onder haar financiële aansprakelijkheid uit zou kunnen komen.