VW start campagne voor integriteit

Volkswagen Group, dat nog lang natrilt van dieselgate, gaat intern een campagne voeren ‘om een cultuur van integriteit te bevorderen’.

"Integriteit is het fundament voor elke moderne, transparante en succesvolle onderneming. Integriteit wordt van ons verwacht, wordt door ons in de VW-groep gekoesterd en in ere gehouden."

Dat heeft dr. Christine Hohmann-Dennhardt, bestuurslid voor integriteit en juridische zaken, meegedeeld tijdens een medewerkersbijeenkomst in Wolfsburg. De campagne begint bij de bedrijven van het merk Volkswagen en wordt langzamerhand uitgerold naar de andere merken binnen de VW-groep. Doel van de in eigen huis ontwikkelde campagne is om ‘gedrag gebaseerd op integriteit en waarden zelfs nog sterker te verankeren als onderdeel van de ondernemingscultuur.’

Hohmann-Dennhardt: "Vooral gezien de pijnlijke ervaringen van de laatste twaalf maanden is het belangrijk om integriteitsmanagement te versterken en uit te breiden. Het is belangrijk dat werknemers begrijpen wat met integriteit gedragen betekent voor een bedrijf. We doen een beroep op iedereen, en in het bijzonder het management, om bij dit initiatief betrokken te raken. We zullen alleen succes hebben als onze managers zich als rolmodel gedragen en een voorbeeld zijn voor hun teams."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

VW start campagne voor integriteit - Automobielmanagement.nl

VW start campagne voor integriteit

Volkswagen Group, dat nog lang natrilt van dieselgate, gaat intern een campagne voeren ‘om een cultuur van integriteit te bevorderen’.

"Integriteit is het fundament voor elke moderne, transparante en succesvolle onderneming. Integriteit wordt van ons verwacht, wordt door ons in de VW-groep gekoesterd en in ere gehouden."

Dat heeft dr. Christine Hohmann-Dennhardt, bestuurslid voor integriteit en juridische zaken, meegedeeld tijdens een medewerkersbijeenkomst in Wolfsburg. De campagne begint bij de bedrijven van het merk Volkswagen en wordt langzamerhand uitgerold naar de andere merken binnen de VW-groep. Doel van de in eigen huis ontwikkelde campagne is om ‘gedrag gebaseerd op integriteit en waarden zelfs nog sterker te verankeren als onderdeel van de ondernemingscultuur.’

Hohmann-Dennhardt: "Vooral gezien de pijnlijke ervaringen van de laatste twaalf maanden is het belangrijk om integriteitsmanagement te versterken en uit te breiden. Het is belangrijk dat werknemers begrijpen wat met integriteit gedragen betekent voor een bedrijf. We doen een beroep op iedereen, en in het bijzonder het management, om bij dit initiatief betrokken te raken. We zullen alleen succes hebben als onze managers zich als rolmodel gedragen en een voorbeeld zijn voor hun teams."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding