Tesla-rijders willen geld terug, is niet snel genoeg

Liefst 126 Noorse eigenaren van een Tesla Model S P85D performance versie willen hun geld terug omdat de auto niet zo snel blijkt te zijn als ze hadden verwacht.

Volgens hun advocaat komt de Tesla niet verder dan 469 pk terwijl er 700 pk was beloofd. "Dat beïnvloedt de prestaties, volgens de klanten," voegt hij er aan toe.

Tesla verwerpt de beschuldigingen en stelt ‘dat de auto aan de vereisten voldoet overeenkomstig de meetmethoden die door de autoriteiten worden gehanteerd’. Het gerechtshof in Oslo gaat de schadeclaim echter toch in december behandelen.

Noorwegen is één van de belangrijkste markten voor Tesla en andere fabrikanten van elektrische auto’s, vooral vanwege de ruime staatssteun. In het tweede kwartaal was één op de drie nieuwe auto’s volledig elektrisch, waarmee Noorwegen nog altijd de Europese ranglijst op afstand aanvoert. Ons land blijft tweede, hoewel het aandeel door het terugdraaien van overheidsmaatregelen wel gedaald is naar 2,2 procent. Frankrijk wint terrein, daar is nu 1,6 procent van de nieuwe auto’s een EV.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Tesla-rijders willen geld terug, is niet snel genoeg - Automobielmanagement.nl

Tesla-rijders willen geld terug, is niet snel genoeg

Liefst 126 Noorse eigenaren van een Tesla Model S P85D performance versie willen hun geld terug omdat de auto niet zo snel blijkt te zijn als ze hadden verwacht.

Volgens hun advocaat komt de Tesla niet verder dan 469 pk terwijl er 700 pk was beloofd. "Dat beïnvloedt de prestaties, volgens de klanten," voegt hij er aan toe.

Tesla verwerpt de beschuldigingen en stelt ‘dat de auto aan de vereisten voldoet overeenkomstig de meetmethoden die door de autoriteiten worden gehanteerd’. Het gerechtshof in Oslo gaat de schadeclaim echter toch in december behandelen.

Noorwegen is één van de belangrijkste markten voor Tesla en andere fabrikanten van elektrische auto’s, vooral vanwege de ruime staatssteun. In het tweede kwartaal was één op de drie nieuwe auto’s volledig elektrisch, waarmee Noorwegen nog altijd de Europese ranglijst op afstand aanvoert. Ons land blijft tweede, hoewel het aandeel door het terugdraaien van overheidsmaatregelen wel gedaald is naar 2,2 procent. Frankrijk wint terrein, daar is nu 1,6 procent van de nieuwe auto’s een EV.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding