India haalt Zuid-Korea in als autoproducent

India heeft Zuid-Korea ingehaald als vijfde autoproducent ter wereld. In de eerste zeven maanden van dit jaar zijn in Indiase autofabrieken 2,57 miljoen auto’s van de band gerold, een goede 200.000 meer dan in Zuid-Korea.

Over heel 2015 kwam Zuid-Korea nog uit op 4,55 miljoen, ruim meer dan de 4,12 miljoen auto’s uit Indiase fabrieken. In de eerst helft van dit jaar zag het er ook nog niet naar uit dat India tot de top 5 zou doordringen. Eind juni stond de stand daar op 2.186.655 voertuigen tegen 2.195.843 voor Zuid-Korea, meldt de Korean Automobile Manufacturers Association. In juli liep de productie bij de belangrijkste Koreaanse autobouwer Hyundai/Kia en bij andere fabrieken echter verder terug, onder meer door de eerste algemene staking in twaalf jaar, terwijl India juist in de hoogste versnelling bleef draaien. Opmerkelijk genoeg is het succes van India mede te danken aan het feit dat juist Hyundai/Kia productie verplaatst naar India vanwege de oplopende lonen in eigen land. Overigens is ook de zesde plaats voor Zuid-Korea in gevaar door de opmars van Mexico.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

India haalt Zuid-Korea in als autoproducent - Automobielmanagement.nl

India haalt Zuid-Korea in als autoproducent

India heeft Zuid-Korea ingehaald als vijfde autoproducent ter wereld. In de eerste zeven maanden van dit jaar zijn in Indiase autofabrieken 2,57 miljoen auto’s van de band gerold, een goede 200.000 meer dan in Zuid-Korea.

Over heel 2015 kwam Zuid-Korea nog uit op 4,55 miljoen, ruim meer dan de 4,12 miljoen auto’s uit Indiase fabrieken. In de eerst helft van dit jaar zag het er ook nog niet naar uit dat India tot de top 5 zou doordringen. Eind juni stond de stand daar op 2.186.655 voertuigen tegen 2.195.843 voor Zuid-Korea, meldt de Korean Automobile Manufacturers Association. In juli liep de productie bij de belangrijkste Koreaanse autobouwer Hyundai/Kia en bij andere fabrieken echter verder terug, onder meer door de eerste algemene staking in twaalf jaar, terwijl India juist in de hoogste versnelling bleef draaien. Opmerkelijk genoeg is het succes van India mede te danken aan het feit dat juist Hyundai/Kia productie verplaatst naar India vanwege de oplopende lonen in eigen land. Overigens is ook de zesde plaats voor Zuid-Korea in gevaar door de opmars van Mexico.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding