Ford krijgt klap in de VS

De Amerikaanse automarkt neemt nu duidelijk gas terug met Ford als grootste slachtoffer bij de Big Three.

Ford krijgt klap in de VS

Ford verkocht afgelopen maand in de VS 204.447 nieuwe auto’s, dat is acht procent minder dan een jaar eerder. Net als in vorige maanden is de daling vooral te wijten aan lagere verkopen aan fleetbedrijven, een bewust beleid bij Ford. Bij General Motors bleef de schade beperkt tot een daling van 0,6 procent naar 249.795 eenheden terwijl Fiat Chrysler Automobiles nagenoeg één procent lager uitkwam op 192.883 auto’s en light trucks.

Verder op de Amerikaanse ranglijst zijn er aardig wat plussen te zien. Zo wist Nissan in de VS bijna vijf procent meer auto’s te verkopen, vooral door het succes van het dure merk Infiniti, en kwamen Toyota en Honda ieder op een bescheiden plus van 1,5 procent uit. Wel is het zo dat de Japanse merken de laatste tijd op de Amerikaanse markt met nog grotere kortingen strooien dan de thuismerken al doen. Tenslotte moest Volkswagen opnieuw inleveren, nu met een daling van bijna acht procent vergeleken met vorig jaar.

Ford krijgt klap in de VS - Automobielmanagement.nl

Ford krijgt klap in de VS

De Amerikaanse automarkt neemt nu duidelijk gas terug met Ford als grootste slachtoffer bij de Big Three.

Ford krijgt klap in de VS

Ford verkocht afgelopen maand in de VS 204.447 nieuwe auto’s, dat is acht procent minder dan een jaar eerder. Net als in vorige maanden is de daling vooral te wijten aan lagere verkopen aan fleetbedrijven, een bewust beleid bij Ford. Bij General Motors bleef de schade beperkt tot een daling van 0,6 procent naar 249.795 eenheden terwijl Fiat Chrysler Automobiles nagenoeg één procent lager uitkwam op 192.883 auto’s en light trucks.

Verder op de Amerikaanse ranglijst zijn er aardig wat plussen te zien. Zo wist Nissan in de VS bijna vijf procent meer auto’s te verkopen, vooral door het succes van het dure merk Infiniti, en kwamen Toyota en Honda ieder op een bescheiden plus van 1,5 procent uit. Wel is het zo dat de Japanse merken de laatste tijd op de Amerikaanse markt met nog grotere kortingen strooien dan de thuismerken al doen. Tenslotte moest Volkswagen opnieuw inleveren, nu met een daling van bijna acht procent vergeleken met vorig jaar.