Chinezen kopen Europese auto-ontwerpers weg

De grote Chinese autofabrikanten ‘kopen’ steeds vaker bekende Europese auto-ontwerpers weg.

Chinezen kopen Europese auto-ontwerpers weg

Een laatste voorbeeld is Anders Warming, de man achter de mooiste BMW’s en Mini’s, die in juli opeens opstapte bij zijn Duitse werkgever om een maand of twee later op te duiken als hoofd-ontwerper bij Borgward dat tegenwoordig eigendom is van Beiqi Foton. Dat Chinese autobedrijf wil graag concurreren met de luxe merken uit Duitsland en denkt daarvoor met het binnenhalen van Warming een goede slag te hebben geslagen Eerder al gingen BMW-coryfeeën als Page Beermann naar Faraday Future, de spraakmakende onderneming die een super de luxe elektrische sportwagen wil lanceren, Benoit Jacob naar Future Mobility en Pierre Leclercq naar Great Wall. Verder ging Ajay Jain van Renault naar Geely en werken ook Peter Horbury en Guy Bourgoyne nu voor die Chinese autofabrikant.

Chinezen kopen Europese auto-ontwerpers weg - Automobielmanagement.nl

Chinezen kopen Europese auto-ontwerpers weg

De grote Chinese autofabrikanten ‘kopen’ steeds vaker bekende Europese auto-ontwerpers weg.

Chinezen kopen Europese auto-ontwerpers weg

Een laatste voorbeeld is Anders Warming, de man achter de mooiste BMW’s en Mini’s, die in juli opeens opstapte bij zijn Duitse werkgever om een maand of twee later op te duiken als hoofd-ontwerper bij Borgward dat tegenwoordig eigendom is van Beiqi Foton. Dat Chinese autobedrijf wil graag concurreren met de luxe merken uit Duitsland en denkt daarvoor met het binnenhalen van Warming een goede slag te hebben geslagen Eerder al gingen BMW-coryfeeën als Page Beermann naar Faraday Future, de spraakmakende onderneming die een super de luxe elektrische sportwagen wil lanceren, Benoit Jacob naar Future Mobility en Pierre Leclercq naar Great Wall. Verder ging Ajay Jain van Renault naar Geely en werken ook Peter Horbury en Guy Bourgoyne nu voor die Chinese autofabrikant.