Volkswagen topman niet op de hoogte van gesjoemel

Volkswagen topman Matthias Müller was niet op de hoogte van het gesjoemel met dieselmotoren bij zijn bedrijf.

Dat blijkt uit onderzoek van advocatenkantoor Jones Day, waarover Bild am Sonntag bericht. Müller was op 18 september 2015, toen het dieselschandaal aan het licht kwam, directeur van Porsche. Hij volgde een week later Martin Winterkorn op als topman van het Volkswagen concern. In Amerikaanse rechtszaken over de dieselaffaire stelt de openbaar aanklager echter dat Müller wél al langer op de hoogte was van het gesjoemel.

Volkswagen verwacht nog drie à vier ‘zware jaren’ nodig te hebben om zijn door het dieselschandaal besmeurde imago op te vijzelen. Dat zei ‘de andere topman’ Herbert Diess afgelopen donderdag op de Autosalon van Parijs.

Diess, binnen Volkswagen Group verantwoordelijk voor het merk Volkswagen, verwacht dat het concern er in 2020 aanzienlijk beter voor zal staan. "Het zware werk ligt dan achter ons”, stelde hij. "We hebben nog drie of vier zware jaren te gaan waarin we het bedrijf echt moeten hervormen en meer winstgevend moeten worden.”

Volkswagen zet zijn kaarten onder meer op de ontwikkeling van de elektrische I.D., waarvan in Parijs een conceptversie werd onthuld. Daarnaast zet het bedrijf, net als concurrenten, in op autodeeldiensten met zelfrijdende auto’s.
 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volkswagen topman niet op de hoogte van gesjoemel - Automobielmanagement.nl

Volkswagen topman niet op de hoogte van gesjoemel

Volkswagen topman Matthias Müller was niet op de hoogte van het gesjoemel met dieselmotoren bij zijn bedrijf.

Dat blijkt uit onderzoek van advocatenkantoor Jones Day, waarover Bild am Sonntag bericht. Müller was op 18 september 2015, toen het dieselschandaal aan het licht kwam, directeur van Porsche. Hij volgde een week later Martin Winterkorn op als topman van het Volkswagen concern. In Amerikaanse rechtszaken over de dieselaffaire stelt de openbaar aanklager echter dat Müller wél al langer op de hoogte was van het gesjoemel.

Volkswagen verwacht nog drie à vier ‘zware jaren’ nodig te hebben om zijn door het dieselschandaal besmeurde imago op te vijzelen. Dat zei ‘de andere topman’ Herbert Diess afgelopen donderdag op de Autosalon van Parijs.

Diess, binnen Volkswagen Group verantwoordelijk voor het merk Volkswagen, verwacht dat het concern er in 2020 aanzienlijk beter voor zal staan. "Het zware werk ligt dan achter ons”, stelde hij. "We hebben nog drie of vier zware jaren te gaan waarin we het bedrijf echt moeten hervormen en meer winstgevend moeten worden.”

Volkswagen zet zijn kaarten onder meer op de ontwikkeling van de elektrische I.D., waarvan in Parijs een conceptversie werd onthuld. Daarnaast zet het bedrijf, net als concurrenten, in op autodeeldiensten met zelfrijdende auto’s.
 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding