De woede van de topman van Volkswagen, Matthias Müller, is echter niet terecht. Hij liet in een interview met persbureau Reuters weten dat hij "er zeer mee in zijn maag zit dat de Duitse Post de Caddy niet meer wil". Krokodillentranen, omdat DHL enkele jaren geleden diverse autofabrikanten benaderd heeft met de vraag om een milieuverantwoorde bestelwagen te bouwen. Het postbedrijf kreeg toen "nee" als antwoord, ook van Volkswagen.
De Duitse Post voelde zich daardoor genoodzaakt om zelf een dergelijk model te bouwen. Het eerste resultaat verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar dat is bij een puur functionele auto ook niet belangrijk. In eerste instantie zullen circa 1.000 exemplaren van dit vehikel gebouwd gaan worden.
Volkswagen heeft inmiddels aan de alarmbel getrokken. Müller gaat zelfs zo ver door openlijk te zeggen dat hij alsnog een voet tussen de deur gaat proberen te krijgen bij de Duitse Post. Al zal hij natuurlijk met iets meer als breekijzer moeten komen dan alleen een voet. (bron: Autointernationaal)
Met tunnelvisie en arrogantie kan dit het resultaat worden.
Ja, JA,
Wie niet handelt, wordt behandeld.