Volkswagen boos op DHL

De Duitse Post, waar DHL deel van uitmaakt, is een tijdje terug begonnen met het in gebruik nemen van haar zelf ontwikkelde elektrische auto om pakketjes mee te bezorgen. Volkswagen, dat voorheen de Caddy mocht leveren aan het postbedrijf, is echter ‘not amused’.

Volkswagen boos op DHL

De woede van de topman van Volkswagen, Matthias Müller, is echter niet terecht. Hij liet in een interview met persbureau Reuters weten dat hij "er zeer mee in zijn maag zit dat de Duitse Post de Caddy niet meer wil". Krokodillentranen, omdat DHL enkele jaren geleden diverse autofabrikanten benaderd heeft met de vraag om een milieuverantwoorde bestelwagen te bouwen. Het postbedrijf kreeg toen "nee" als antwoord, ook van Volkswagen.

De Duitse Post voelde zich daardoor genoodzaakt om zelf een dergelijk model te bouwen. Het eerste resultaat verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar dat is bij een puur functionele auto ook niet belangrijk. In eerste instantie zullen circa 1.000 exemplaren van dit vehikel gebouwd gaan worden.
Volkswagen heeft inmiddels aan de alarmbel getrokken. Müller gaat zelfs zo ver door openlijk te zeggen dat hij alsnog een voet tussen de deur gaat proberen te krijgen bij de Duitse Post. Al zal hij natuurlijk met iets meer als breekijzer moeten komen dan alleen een voet. (bron: Autointernationaal) 

Reacties

Met tunnelvisie en arrogantie kan dit het resultaat worden.

Geplaatst door: J.C. Lagerwerf op

Ja, JA,
Wie niet handelt, wordt behandeld.

Geplaatst door: George V op
Volkswagen boos op DHL - Automobielmanagement.nl

Volkswagen boos op DHL

De Duitse Post, waar DHL deel van uitmaakt, is een tijdje terug begonnen met het in gebruik nemen van haar zelf ontwikkelde elektrische auto om pakketjes mee te bezorgen. Volkswagen, dat voorheen de Caddy mocht leveren aan het postbedrijf, is echter ‘not amused’.

Volkswagen boos op DHL

De woede van de topman van Volkswagen, Matthias Müller, is echter niet terecht. Hij liet in een interview met persbureau Reuters weten dat hij "er zeer mee in zijn maag zit dat de Duitse Post de Caddy niet meer wil". Krokodillentranen, omdat DHL enkele jaren geleden diverse autofabrikanten benaderd heeft met de vraag om een milieuverantwoorde bestelwagen te bouwen. Het postbedrijf kreeg toen "nee" als antwoord, ook van Volkswagen.

De Duitse Post voelde zich daardoor genoodzaakt om zelf een dergelijk model te bouwen. Het eerste resultaat verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar dat is bij een puur functionele auto ook niet belangrijk. In eerste instantie zullen circa 1.000 exemplaren van dit vehikel gebouwd gaan worden.
Volkswagen heeft inmiddels aan de alarmbel getrokken. Müller gaat zelfs zo ver door openlijk te zeggen dat hij alsnog een voet tussen de deur gaat proberen te krijgen bij de Duitse Post. Al zal hij natuurlijk met iets meer als breekijzer moeten komen dan alleen een voet. (bron: Autointernationaal) 

Reacties

Met tunnelvisie en arrogantie kan dit het resultaat worden.

Geplaatst door: J.C. Lagerwerf op

Ja, JA,
Wie niet handelt, wordt behandeld.

Geplaatst door: George V op