Renault-Nissan topman Ghosn op bezoek bij Britse premier

Nu de onzekerheid rond de grote Nissan-fabriek in het Noord-Engelse Sunderland steeds meer toeneemt, is topman Carlos Ghosn persoonlijk uitgenodigd bij de Britse premier Theresa May in 10 Downing Street om zijn bezorgdheid te bespreken.

Ghosn persoonlijk op bezoek bij Britse premier

Ghosn wilde zaterdagmiddag na afloop van het gesprek niet veel kwijt: "Ik ben er zeker van dat de Britse regering er alles aan zal doen om het land concurrerend te houden om zaken te doen."

Nissan zal nu eind dit jaar een beslissing nemen of het de nieuwe versie van de Qashqai en andere modellen in Engeland of elders in Europa zal bouwen. Eerder waren nieuwe modellen al toegezegd aan Sunderland, inclusief de vereiste investeringen, maar de onzekerheid door Brexit heeft daar een streep door gehaald. Ghosn heeft eerder geëist dat de Britse overheid compensatie betaalt voor alle schade die zijn bedrijf door Brexit leidt of zal gaan leiden. Daarbij kan het vooral gaan om problemen rond de vrije export van auto’s naar andere Europese landen. Dat is voor Sunderland een halszaak omdat 70 procent van de daar gebouwde auto’s geëxporteerd worden.

Renault-Nissan topman Ghosn op bezoek bij Britse premier - Automobielmanagement.nl

Renault-Nissan topman Ghosn op bezoek bij Britse premier

Nu de onzekerheid rond de grote Nissan-fabriek in het Noord-Engelse Sunderland steeds meer toeneemt, is topman Carlos Ghosn persoonlijk uitgenodigd bij de Britse premier Theresa May in 10 Downing Street om zijn bezorgdheid te bespreken.

Ghosn persoonlijk op bezoek bij Britse premier

Ghosn wilde zaterdagmiddag na afloop van het gesprek niet veel kwijt: "Ik ben er zeker van dat de Britse regering er alles aan zal doen om het land concurrerend te houden om zaken te doen."

Nissan zal nu eind dit jaar een beslissing nemen of het de nieuwe versie van de Qashqai en andere modellen in Engeland of elders in Europa zal bouwen. Eerder waren nieuwe modellen al toegezegd aan Sunderland, inclusief de vereiste investeringen, maar de onzekerheid door Brexit heeft daar een streep door gehaald. Ghosn heeft eerder geëist dat de Britse overheid compensatie betaalt voor alle schade die zijn bedrijf door Brexit leidt of zal gaan leiden. Daarbij kan het vooral gaan om problemen rond de vrije export van auto’s naar andere Europese landen. Dat is voor Sunderland een halszaak omdat 70 procent van de daar gebouwde auto’s geëxporteerd worden.