De sterke groei is vooral te danken aan China waar VW in september ruim 20 procent meer nieuwe auto’s aan de man wist te brengen. China neemt met 382.300 exemplaren inmiddels ook 40 procent van de totale afzet voor haar rekening. In de Verenigde Staten werden de afgelopen maand ruim drie procent minder auto’s verkocht. In Mexico en Canada bleef de groep het echter uitstekend doen. Door de grote economische problemen in Brazilië, traditioneel een belangrijke markt voor de Duitse fabrikant, daalden de verkopen in Zuid-Amerika met meer dan 27 procent. Verder kwam VW Groep in Europa in september op ruim zes procent groei, met Frankrijk, Italië en Spanje als belangrijkste groeiers.

Wat de verschillende merken betreft, doen de bestelwagens het ’t beste met afgelopen maand bijna 20 procent hogere verkopen. Daarnaast springt Skoda er uit want dat wist ruim 14 procent meer auto’s te verkopen. Volkswagen zelf wist ondanks het dieselschandaal de verkopen met bijna zeven procent op te voeren. Bij Audi lijkt de vaart er echter uit want dat kwam niet verder dan een groei van nog geen twee procent.