In het derde kwartaal telde de online bandenverkoper meer dan 780.000 nieuwe klanten die voor het eerst een online aankoop deden bij Delticom. Dit was een toename van zo’n 60.000 vergeleken met een jaar eerder toen het aantal nieuwe klanten 717.000 bedroeg. Het aantal herhaalverkopen door bestaande klanten bedroeg bijna 670.000, 4% meer dan een jaar geleden toen het aantal herhaalaankopen door bestaande klanten 643.000 bedroeg.

De winst kwam in de eerste negen maanden uit op 104 miljoen euro, een toename van 7% ten opzichte van een jaar eerder toen de winst 97 miljoen euro bedroeg.

Delticom merkt op dat de verkochte aantallen in het derde kwartaal sneller groeide dan de omzet. Dit kwam door acties en extra marketing-activiteiten. Verder bleef de omzet lager door de lagere aantallen verkochte winterbanden na de zachte maand september. Pas in oktober zette de kou in waardoor ook de verkoop van winterbanden op gang kwam. Ondanks deze vertraagde start van de verkoop van winterbanden behoudt Delticom zijn verwachting dat de omzet over geheel 2016 zal uitkomen tussen 620 en 630 miljoen euro.