JLR moet ook kunnen beschikken over voldoende grond terwijl ‘de wettelijke omgeving’ ook de juiste voorwaarden moet scheppen, stelde CEO Ralf Speth op een seminar over de toekomst voor de auto-industrie in de Midlands, de streek rond Birmingham. "Groot-Brittannië wil graag leider worden op het gebied van elektrisch rijden maar stuit daarbij wel op sterke concurrentie van andere landen. Ook Duitsland streeft naar een toppositie. We zijn in de race, we kunnen winnen of we kunnen verliezen."

Jaguar Land Rover speelt met haar suggesties in op vorige week door Londen aangekondigde plannen om miljarden te investeren in de infrastructuur om een economische neergang door Brexit tegen te gaan. Ook de ontwikkeling van elektrische auto’s en alles wat daarom heen speelt staat hoog op de agenda van de Britse regering. "We zitten hierbij echt op één lijn met Jaguar Land Rover," zegt minister voor business Greg Clark dan ook. Overigens laat Jaguar de kort geleden aangekondigde elektrische I-Pace voorlopig in Oostenrijk bouwen door Magna.