JLR: 10.000 banen maar dan wel infrastructuur

Jaguar Land Rover kan 10.000 nieuwe banen scheppen door elektrische auto’s te gaan bouwen in Britse fabrieken. Voorwaarde is wel dat de regering dan honderden miljoenen in de infrastructuur pompt, inclusief meer capaciteit om elektriciteit op te wekken.

JLR moet ook kunnen beschikken over voldoende grond terwijl ‘de wettelijke omgeving’ ook de juiste voorwaarden moet scheppen, stelde CEO Ralf Speth op een seminar over de toekomst voor de auto-industrie in de Midlands, de streek rond Birmingham. "Groot-Brittannië wil graag leider worden op het gebied van elektrisch rijden maar stuit daarbij wel op sterke concurrentie van andere landen. Ook Duitsland streeft naar een toppositie. We zijn in de race, we kunnen winnen of we kunnen verliezen."

Jaguar Land Rover speelt met haar suggesties in op vorige week door Londen aangekondigde plannen om miljarden te investeren in de infrastructuur om een economische neergang door Brexit tegen te gaan. Ook de ontwikkeling van elektrische auto’s en alles wat daarom heen speelt staat hoog op de agenda van de Britse regering. "We zitten hierbij echt op één lijn met Jaguar Land Rover," zegt minister voor business Greg Clark dan ook. Overigens laat Jaguar de kort geleden aangekondigde elektrische I-Pace voorlopig in Oostenrijk bouwen door Magna.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

JLR: 10.000 banen maar dan wel infrastructuur - Automobielmanagement.nl

JLR: 10.000 banen maar dan wel infrastructuur

Jaguar Land Rover kan 10.000 nieuwe banen scheppen door elektrische auto’s te gaan bouwen in Britse fabrieken. Voorwaarde is wel dat de regering dan honderden miljoenen in de infrastructuur pompt, inclusief meer capaciteit om elektriciteit op te wekken.

JLR moet ook kunnen beschikken over voldoende grond terwijl ‘de wettelijke omgeving’ ook de juiste voorwaarden moet scheppen, stelde CEO Ralf Speth op een seminar over de toekomst voor de auto-industrie in de Midlands, de streek rond Birmingham. "Groot-Brittannië wil graag leider worden op het gebied van elektrisch rijden maar stuit daarbij wel op sterke concurrentie van andere landen. Ook Duitsland streeft naar een toppositie. We zijn in de race, we kunnen winnen of we kunnen verliezen."

Jaguar Land Rover speelt met haar suggesties in op vorige week door Londen aangekondigde plannen om miljarden te investeren in de infrastructuur om een economische neergang door Brexit tegen te gaan. Ook de ontwikkeling van elektrische auto’s en alles wat daarom heen speelt staat hoog op de agenda van de Britse regering. "We zitten hierbij echt op één lijn met Jaguar Land Rover," zegt minister voor business Greg Clark dan ook. Overigens laat Jaguar de kort geleden aangekondigde elektrische I-Pace voorlopig in Oostenrijk bouwen door Magna.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding