BMW zet EV’s in hogere versnelling

BMW gaat de omslag naar elektrische en zelf-rijdende auto’s een tandje hoger schakelen. Doel is om volgend jaar al 100.000 plug-in hybride of elektrische auto’s te verkopen. Dat zou dan evenveel zijn als in de afgelopen drie jaar bij elkaar.

BMW zet EV’s in hogere versnelling

BMW gaat een eigen onderzoeks- en testcentrum bouwen voor autonoom rijdende auto’s. De locatie wordt begin volgend jaar aangewezen maar het zal niet ver zijn van de huidige hoofdvestiging in München, heeft CEO Harald Krüger laten weten. Daarnaast gaat BMW flexibele platforms ontwikkelen die zowel voor conventionele als plug-in hybride en volledig elektrische auto’s gebruikt kunnen worden.

"We gaan nu Fase 2 in van onze elektrificatie strategie," zegt Krüger. Zijn uiteindelijke doel is om in 2025 zo’n 15 tot 25 procent van alle door zijn bedrijf verkochte auto’s elektrisch te laten zijn. Hij erkent daarbij echter dat de markt moeilijk te voorspellen is. "Subsidies en voldoende laadstructuur zullen daar een grote invloed op uitoefenen." BMW zal zelf in dat kader voldoende blijven investeren in het i-merk. "Dat blijft ons speerpunt wat betreft innovatie en zal ook baanbrekende technologieën voor de BMW-groep open leggen."

BMW zet EV’s in hogere versnelling - Automobielmanagement.nl

BMW zet EV’s in hogere versnelling

BMW gaat de omslag naar elektrische en zelf-rijdende auto’s een tandje hoger schakelen. Doel is om volgend jaar al 100.000 plug-in hybride of elektrische auto’s te verkopen. Dat zou dan evenveel zijn als in de afgelopen drie jaar bij elkaar.

BMW zet EV’s in hogere versnelling

BMW gaat een eigen onderzoeks- en testcentrum bouwen voor autonoom rijdende auto’s. De locatie wordt begin volgend jaar aangewezen maar het zal niet ver zijn van de huidige hoofdvestiging in München, heeft CEO Harald Krüger laten weten. Daarnaast gaat BMW flexibele platforms ontwikkelen die zowel voor conventionele als plug-in hybride en volledig elektrische auto’s gebruikt kunnen worden.

"We gaan nu Fase 2 in van onze elektrificatie strategie," zegt Krüger. Zijn uiteindelijke doel is om in 2025 zo’n 15 tot 25 procent van alle door zijn bedrijf verkochte auto’s elektrisch te laten zijn. Hij erkent daarbij echter dat de markt moeilijk te voorspellen is. "Subsidies en voldoende laadstructuur zullen daar een grote invloed op uitoefenen." BMW zal zelf in dat kader voldoende blijven investeren in het i-merk. "Dat blijft ons speerpunt wat betreft innovatie en zal ook baanbrekende technologieën voor de BMW-groep open leggen."