Dat succes is geheel te danken aan Peugeot dat 12,3 procent meer auto’s verkocht. Bovendien kwam een grote bijdrage uit Iran waar PSA vorig jaar weer zelf op de markt actief werd en 383.500 auto’s als eigen verkopen noteerde. Aan de andere kant daalde de afzet van Citroen met bijna twee procent terwijl het kleine merk DS zelfs 16 procent moest inleveren.

PSA schrijft de goede resultaten vooral toe aan de onophoudelijke stroom nieuwe modellen die in 2016 op gang is gekomen. Tot 2021 heeft de Franse autobouwer liefst 121 lanceringen gepland. Afgelopen jaar deden vooral de nieuwe of nieuwe versies van de Peugeot 3008, Expert en Traveller, Citroen C3, Jumpy en SpaceTourer het goed, vindt PSA zelf.

In Europa kwam de groep op een groei van 3,6 procent uit. Dat is wederom te danken aan Peugeot dat 4,4 procent meer auto’s verkocht. In China en de rest van Azië kelderde de afzet echter met 16 procent naar 618.000 stuks. Wel had Dongfeng Peugeot in december de beste maand uit haar geschiedenis terwijl daarnaast de afzet in Japan met ruim 20 procent omhoog ging. Verder deed ook Zuid-Amerika het goed, hoewel de bijdrage daar beperkt bleef tot 183.900 auto’s.