Aast Volkswagen nu op Fiat Chrysler?

“Ik ben er van overtuigd dat op een bepaald moment VW hier voor de deur staat om over een fusie te praten. De nieuwe combinatie van PSA met Opel bedreigt VW het meest, die worden nu op de hielen gezeten door een nieuwe nummer 2.”

Aast Volkswagen nu op Fiat Chrysler?

Sergio Marchionne, de altijd praatgrage topman van Fiat Chrysler Automobiles, denkt dat een overname van zijn bedrijf door de Volkswagen Groep een logische volgende stap is in de nieuwe consolidatiegolf die door PSA en Opel is ingeluid. Op het Autosalon van Genève nodigde hij VW ook min of meer expliciet uit om eens langs de komen. Dat is overigens geen nieuw geluid want de Italiaanse Canadees roept al tijden dat de autofabrikanten meer schaalgrootte nodig hebben, vooral om de torenhoge investeringen in nieuwe technologie op te kunnen hoesten.

Marchionne’s collega Carlos Ghosn lijkt het ook met hem eens te zijn. "De sector gaat naar een verdere consolidatie," aldus Ghosn, die vorig jaar nog Mitsubishi aan zijn ‘rijk’ met Renault, Nissan en Avtovaz heeft toegevoegd. "Je zult zien dat meer en meer spelers proberen op te schalen. Dat is ook logisch gezien al de investeringen waar we mee te maken krijgen." Maar Matthias Müller van de VW Groep houdt de boot voorlopig af. Hij zegt dat hij voorlopig voldoende op zijn bord heeft om over fusies of overnames te denken: "We focussen ons op wat nodig is om onze strategische doelen te realiseren."

Aast Volkswagen nu op Fiat Chrysler? - Automobielmanagement.nl

Aast Volkswagen nu op Fiat Chrysler?

“Ik ben er van overtuigd dat op een bepaald moment VW hier voor de deur staat om over een fusie te praten. De nieuwe combinatie van PSA met Opel bedreigt VW het meest, die worden nu op de hielen gezeten door een nieuwe nummer 2.”

Aast Volkswagen nu op Fiat Chrysler?

Sergio Marchionne, de altijd praatgrage topman van Fiat Chrysler Automobiles, denkt dat een overname van zijn bedrijf door de Volkswagen Groep een logische volgende stap is in de nieuwe consolidatiegolf die door PSA en Opel is ingeluid. Op het Autosalon van Genève nodigde hij VW ook min of meer expliciet uit om eens langs de komen. Dat is overigens geen nieuw geluid want de Italiaanse Canadees roept al tijden dat de autofabrikanten meer schaalgrootte nodig hebben, vooral om de torenhoge investeringen in nieuwe technologie op te kunnen hoesten.

Marchionne’s collega Carlos Ghosn lijkt het ook met hem eens te zijn. "De sector gaat naar een verdere consolidatie," aldus Ghosn, die vorig jaar nog Mitsubishi aan zijn ‘rijk’ met Renault, Nissan en Avtovaz heeft toegevoegd. "Je zult zien dat meer en meer spelers proberen op te schalen. Dat is ook logisch gezien al de investeringen waar we mee te maken krijgen." Maar Matthias Müller van de VW Groep houdt de boot voorlopig af. Hij zegt dat hij voorlopig voldoende op zijn bord heeft om over fusies of overnames te denken: "We focussen ons op wat nodig is om onze strategische doelen te realiseren."