BMW wil Mercedes weer van de top verdringen

BMW lanceert een nog nooit eerder vertoond ‘modellen-offensief’ in een poging Mercedes-Benz weer te verdringen als grootste merk voor luxere auto’s in Europa.

BMW wil Mercedes weer van de top verdringen

BMW hoopt voor eind volgend jaar 40 nieuwe of vernieuwde modellen op de markt te hebben om de koper te lokken. Dat offensief moet er ook toe bijdragen dat de winst, omzet en het aantal verkochte auto’s dit jaar weer hoger uitkomen dan in 2016, heeft CEO Harald Krüger laten weten.

BMW draaide vorig jaar een omzet van 94,2 miljard, ruim twee procent meer dan in 2015, terwijl de winst voor belastingen met bijna vijf procent omhoog ging naar 9,7 miljard. De groep verkocht wereldwijd met 2.367.603 exemplaren een goede vijf procent meer auto’s maar moest op de Europese markt Mercedes-Benz voor het eerst voor laten gaan. BMW kwam in dit werelddeel op 784.395 stuks terwijl Mercedes er 807.336 haalde. "Maar dit jaar willen we ook hier weer de nummer één zijn," benadrukt Krüger.

De CEO van de BMW Groep hecht overigens niet zo erg aan die verkoopcijfers, zegt hij daarbij: "Er zijn heel wat criteria voor de koppositie, zoals winstgevendheid, aantrekkelijkheid, innovatie en leiderschap." Toch hoopt hij met nieuwe modellen als de X2 en de vernieuwde 5-serie ook in aantallen weer de grootste te worden.

BMW wil Mercedes weer van de top verdringen - Automobielmanagement.nl

BMW wil Mercedes weer van de top verdringen

BMW lanceert een nog nooit eerder vertoond ‘modellen-offensief’ in een poging Mercedes-Benz weer te verdringen als grootste merk voor luxere auto’s in Europa.

BMW wil Mercedes weer van de top verdringen

BMW hoopt voor eind volgend jaar 40 nieuwe of vernieuwde modellen op de markt te hebben om de koper te lokken. Dat offensief moet er ook toe bijdragen dat de winst, omzet en het aantal verkochte auto’s dit jaar weer hoger uitkomen dan in 2016, heeft CEO Harald Krüger laten weten.

BMW draaide vorig jaar een omzet van 94,2 miljard, ruim twee procent meer dan in 2015, terwijl de winst voor belastingen met bijna vijf procent omhoog ging naar 9,7 miljard. De groep verkocht wereldwijd met 2.367.603 exemplaren een goede vijf procent meer auto’s maar moest op de Europese markt Mercedes-Benz voor het eerst voor laten gaan. BMW kwam in dit werelddeel op 784.395 stuks terwijl Mercedes er 807.336 haalde. "Maar dit jaar willen we ook hier weer de nummer één zijn," benadrukt Krüger.

De CEO van de BMW Groep hecht overigens niet zo erg aan die verkoopcijfers, zegt hij daarbij: "Er zijn heel wat criteria voor de koppositie, zoals winstgevendheid, aantrekkelijkheid, innovatie en leiderschap." Toch hoopt hij met nieuwe modellen als de X2 en de vernieuwde 5-serie ook in aantallen weer de grootste te worden.