In de maand maart schakelde het iconische Britse merk echter in een hogere versnelling met een groei van 30 procent. Het eerste kwartaal was ook het beste in de geschiedenis van de in Longbridge bij Birmingham gevestigde autofabrikant.

Volgens hoofd sales en marketing Matthew Cheyne is het succes voor een groot deel te danken aan de nauwe samenwerking met de dealers. "Samen voeren we goed gerichte en duidelijke campagnes en proberen we vooral de potentiele koper in de auto’s te krijgen. Onze dealers moeten de klant in de watten leggen. Aan de andere kant luisteren we goed naar wat die dealers ons vertellen over wat ze nodig hebben. Het gaat er om auto’s te verkopen die waar voor hun geld bieden en het lijkt er op dat we daar aardig in weten te slagen." MG Motor UK wil dat dealernetwerk de komende tijd verder uitbreiden om zo dichter bij de klant te komen. "Dat biedt ons de gelegenheid om ons bedrijf de komende tijd verder uit te breiden."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding