BMW zelf kwam in deze drie maanden voor ‘t eerst boven de half miljoen verkochte auto’s uit, een toename met 5,2 procent. Van die auto’s waren er meer dan 20.000 elektrisch. Mini zette met een groei van 8,7 procent naar 83.059 stuks een nog sterkere groei neer terwijl Rolls-Royce met 733 automobielen de afzet met een derde wist op te voeren. Ook de motorendivisie deed het goed met 35.636 verkochte tweewielers, dat is 5,5 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2016.

"We hebben een sterke start van het jaar gerealiseerd, met onze X-modellen en de BMW 7-serie als belangrijkste aandrijvers voor de groei," zegt dr Ian Robertson, in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor sales en voor het merk BMW. "Onze elektrische modellen laten ook een buitengewoon sterke groei zien. Met rond de 20.000 verkocht in het eerste kwartaal liggen we op schema om de geplande 100.000 voor het hele jaar te halen. Nu we beginnen met het grootste modellenoffensief dat we ooit hebben ondernomen, heb ik er alle vertrouwen in dat 2017 opnieuw een record jaar zal worden voor de BMW Groep."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding