Bestuursvoorzitter dr. Dieter Zetsche: "We hebben een erg succesvol kwartaal achter ons. Voor ons hebben we een reeks mogelijkheden voor verdere winstgevende groei. We hebben de juiste producten om van deze mogelijkheden te profiteren en we hebben ook de financiële kracht om de noodzakelijke investeringen te doen." Wat dat laatste betreft investeerde Daimler in het kwartaal ook 1,3 miljard in nieuwe technologie en modernisering van de productiefaciliteiten en 2,1 miljard in onderzoek en ontwikkeling.

Mercedes-Benz verkocht in de eerste drie maanden 568.100 nieuwe auto’s, een toename met 14 procent. China is de sterkste groeimotor want daar wist Mercedes-Benz 43 procent meer auto’s af te zetten waarmee het ook aanzienlijk beter presteert dan de Chinese markt als geheel. Verder deden ook Canada en Mexico het goed terwijl Mercedes-Benz in Europa de afzet met acht procent opvoerde. De personenautodivisie van Daimler realiseerde een winstmarge van 9,8 procent terwijl dat in het eerste kwartaal van vorig jaar nog 7 procent bedroeg. De bestelauto divisie verkocht met 86.800 stuks 13 procent meer voertuigen maar Daimler Trucks zag de verkopen met 11 procent dalen naar 94.000 eenheden.