FCA blijft daarmee steken op een winstmarge van 5,5 procent, wat lager is dan bij de meeste andere grote autofabrikanten. Regionaal gezien verdubbelde de winst in Europa, Midden-Oosten en Afrika nagenoeg naar 178 miljoen terwijl FCA hier met 340.000 stuks 12 procent meer auto’s verkocht.

De succesvolste modellen zijn de Fiat Tipo, de Alfa Romeo Giulia en Stelvio en de Fiat Professional Talento. In Noord-Amerika bleven omzet en winst vrijwel gelijk hoewel Fiat Chrysler daar wel marktaandeel verloor doordat de Dodge Dart en de Chrysler 200 uit het gamma verdwenen.

De nieuwe Jeep Compass SUV doet het wel goed maar is nog te kort op de markt om de gevolgen van het verdwijnen van de andere modellen op te vangen. In Europa was die Compass voor het eerst te zien op de Autoshow van Genève. FCA meldt verder nog dat er in drie maanden tijd 11.900 nieuwe Maserati’s werden verkocht, bijna twee keer zo veel als in het eerste kwartaal van 2016. Maserati kon de winst ook met bijna 600 procent opvoeren naar 107 miljoen euro.