Winnaar en verliezers op Franse automarkt

In Frankrijk zijn in april zes procent minder auto’s verkocht dan een jaar eerder. Over de eerste vier maanden komt de Franse automarkt daarmee twee procent hoger uit.

Fransen lopen steeds minder warm voor eigen merken.

De auto-organisatie Comité des Constructeurs Français d’Automobiles CCFA wijst er wel op dat april dit jaar minder werkbare dagen telde dan in 2016. Wordt dat in beschouwing genomen, dan vertoont de automarkt met 171.879 op kenteken gezette personenauto’s toch weer een groei van 3,9 procent.

Het aantal verkochte occassions schat het CCFA op ruim 465.000, dat is bijna zeven procent minder dan in april 2016.
De grote Franse merken blijven problemen ondervinden in hun thuisland. Renault verkocht in april ruim negen procent minder auto’s, Citroen vijf procent, DS zelfs 42 procent, terwijl Peugeot de schade beperkt kon houden tot net twee procent.

Alfa Romeo: plus 55% 

SEAT behoort aan de andere kant tot de winnaars want dat wist meer dan 20 procent meer auto’s aan de Fransen te slijten terwijl Alfa Romeo de lijst aanvoert met een plus van 55 procent.

Winnaar en verliezers op Franse automarkt - Automobielmanagement.nl

Winnaar en verliezers op Franse automarkt

In Frankrijk zijn in april zes procent minder auto’s verkocht dan een jaar eerder. Over de eerste vier maanden komt de Franse automarkt daarmee twee procent hoger uit.

Fransen lopen steeds minder warm voor eigen merken.

De auto-organisatie Comité des Constructeurs Français d’Automobiles CCFA wijst er wel op dat april dit jaar minder werkbare dagen telde dan in 2016. Wordt dat in beschouwing genomen, dan vertoont de automarkt met 171.879 op kenteken gezette personenauto’s toch weer een groei van 3,9 procent.

Het aantal verkochte occassions schat het CCFA op ruim 465.000, dat is bijna zeven procent minder dan in april 2016.
De grote Franse merken blijven problemen ondervinden in hun thuisland. Renault verkocht in april ruim negen procent minder auto’s, Citroen vijf procent, DS zelfs 42 procent, terwijl Peugeot de schade beperkt kon houden tot net twee procent.

Alfa Romeo: plus 55% 

SEAT behoort aan de andere kant tot de winnaars want dat wist meer dan 20 procent meer auto’s aan de Fransen te slijten terwijl Alfa Romeo de lijst aanvoert met een plus van 55 procent.