BMW draait in hoogste versnelling

Dankzij uitstekende verkopen en goede financiële resultaten heeft de BMW-groep de brutowinstmarge weten op te voeren tot 12,8 procent vergeleken bij 11,4 procent een jaar eerder. BMW is daarmee wat marge betreft één van de best presterende autobedrijven.

De Duitse groep heeft in het eerste kwartaal 587.237 voertuigen afgeleverd, dat is ruim vijf procent meer dan een jaar eerder. De omzet steeg met ruim 12 procent naar bijna 23,5 miljard terwijl de brutowinst meer dan een kwart omhoog sprong naar 3 miljard. Die winstgroei is voor een flink deel te danken aan de deelname van nieuwe partners in de kaartenbusiness HERE en een hogere bijdrage van de Chinese joint-venture.

"Het eerste kwartaal heeft een erg sterke fundering gelegd om onze ambitieuze doelen voor 2017 te bereiken," zegt financieel directeur Nicolas Peter. Hij waarschuwt echter wel dat de kosten, onder andere voor de marketing, de rest van dit jaar hoger uit zullen komen ‘omdat we beginnen met het grootste modellenoffensief uit onze geschiedenis.’ Daarnaast zal BMW ook fors verder investeren in elektrische mobiliteit en autonoom rijden. "Maar we kijken niet naar de korte termijn, we blijven gericht op een duurzame en winstgevende groei."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

BMW draait in hoogste versnelling - Automobielmanagement.nl

BMW draait in hoogste versnelling

Dankzij uitstekende verkopen en goede financiële resultaten heeft de BMW-groep de brutowinstmarge weten op te voeren tot 12,8 procent vergeleken bij 11,4 procent een jaar eerder. BMW is daarmee wat marge betreft één van de best presterende autobedrijven.

De Duitse groep heeft in het eerste kwartaal 587.237 voertuigen afgeleverd, dat is ruim vijf procent meer dan een jaar eerder. De omzet steeg met ruim 12 procent naar bijna 23,5 miljard terwijl de brutowinst meer dan een kwart omhoog sprong naar 3 miljard. Die winstgroei is voor een flink deel te danken aan de deelname van nieuwe partners in de kaartenbusiness HERE en een hogere bijdrage van de Chinese joint-venture.

"Het eerste kwartaal heeft een erg sterke fundering gelegd om onze ambitieuze doelen voor 2017 te bereiken," zegt financieel directeur Nicolas Peter. Hij waarschuwt echter wel dat de kosten, onder andere voor de marketing, de rest van dit jaar hoger uit zullen komen ‘omdat we beginnen met het grootste modellenoffensief uit onze geschiedenis.’ Daarnaast zal BMW ook fors verder investeren in elektrische mobiliteit en autonoom rijden. "Maar we kijken niet naar de korte termijn, we blijven gericht op een duurzame en winstgevende groei."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding