Grohmann laat Duitse klanten vallen

Het vorig jaar door Tesla overgenomen Duitse technische bedrijf Grohmann levert niet meer aan BMW en Volkswagen, voor de overname nog haar grootste klanten. BMW en VW vinden dat Grohmann zich aan de contracten moet houden maar het Duitse bedrijf zelf zegt dat het ‘t opeens te druk heeft met werk voor Tesla.

grohmann

Grohmann is gespecialiseerd in apparatuur voor de automatische productie van auto’s. Tesla heeft het bedrijf gekocht omdat dat een belangrijke bijdrage kan leveren aan het snel op gang brengen van de productie van Model 3. Grohmann zal zich de komende tijd ook volledig op dat project rond Model 3 concentreren, zegt een woordvoerder van de Duitse onderneming.

Maar dat betekent dat andere afnemers, met name de autobouwers in Duitsland zelf, in de kou komen te staan. Bij BMW zegt men dat er nooit een schriftelijke opzegging van de lopende contracten is ontvangen. ‘’Wij houden Grohmann dus gewoon aan de afspraken.” Ook VW is niet op de hoogte van enige verandering. Tesla probeert nu de gemoederen wat tot bedaren te brengen met een verklaring ‘dat we al weken praten met die andere afnemers om een oplossing te vinden.’ Tesla heeft al eerder de machtige Duitse vakbonden op haar nek gekregen want die willen dat Grohmann zich gewoon aan de bestaande cao-afspraken houdt.

Grohmann laat Duitse klanten vallen - Automobielmanagement.nl

Grohmann laat Duitse klanten vallen

Het vorig jaar door Tesla overgenomen Duitse technische bedrijf Grohmann levert niet meer aan BMW en Volkswagen, voor de overname nog haar grootste klanten. BMW en VW vinden dat Grohmann zich aan de contracten moet houden maar het Duitse bedrijf zelf zegt dat het ‘t opeens te druk heeft met werk voor Tesla.

grohmann

Grohmann is gespecialiseerd in apparatuur voor de automatische productie van auto’s. Tesla heeft het bedrijf gekocht omdat dat een belangrijke bijdrage kan leveren aan het snel op gang brengen van de productie van Model 3. Grohmann zal zich de komende tijd ook volledig op dat project rond Model 3 concentreren, zegt een woordvoerder van de Duitse onderneming.

Maar dat betekent dat andere afnemers, met name de autobouwers in Duitsland zelf, in de kou komen te staan. Bij BMW zegt men dat er nooit een schriftelijke opzegging van de lopende contracten is ontvangen. ‘’Wij houden Grohmann dus gewoon aan de afspraken.” Ook VW is niet op de hoogte van enige verandering. Tesla probeert nu de gemoederen wat tot bedaren te brengen met een verklaring ‘dat we al weken praten met die andere afnemers om een oplossing te vinden.’ Tesla heeft al eerder de machtige Duitse vakbonden op haar nek gekregen want die willen dat Grohmann zich gewoon aan de bestaande cao-afspraken houdt.