Bijna 70 procent van de in maart verkochte Fiesta’s in Europa waren modellen met een hoogwaardig uitrustingsniveau, waaronder 17 procent Titanium. In Nederland was er een hoofdrol weggelegd voor de sportieve ST-Line uitvoering met 1.0 EcoBoost motor. Met 30% was dit de meest populaire uitvoering in ons land.

‘Individuele karakter’ 

"De Fiesta was in maart opnieuw onze bestverkochte auto, met meer dan 12 procent van het totale aantal verkochte Fords. Klanten blijven zich aangetrokken voelen tot het individuele karakter van de Fiesta, de krachtige, maar zuinige motoren en het toonaangevende rijplezier," aldus Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales and Service bij Ford Europa. "Maart was een opvallende maand voor Ford in Europa, waar het aantal verkochte auto’s over de gehele linie is gestegen."

Spanje +97% 

Van de vijf grootste markten voor autoverkoop van Europa – Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Spanje – is de Fiesta het meest verkocht in Spanje, met een verkoopstijging van 97 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In Italië is het aantal verkochte Fiesta’s met 21 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor, en in Duitsland met 18 procent. In het Verenigd Koninkrijk, waar de Fiesta de bestverkochte auto aller tijden is, is de verkoop met 8 procent gestegen ten opzichte van het jaar.