Land Rover sleept Jaguar Land Rover mee in val

Jaguar Land Rover heeft in de maand april wereldwijd 40.385 nieuwe auto’s verkocht, dat is 2,3 procent minder dan in dezelfde maand in 2016. De daling komt vooral door thuisland Groot-Brittannië waar JLR 35 procent minder auto’s kon slijten. Over de eerste vier maanden komt de afzet met 219.894 stuks nog altijd wel tien procent hoger uit.

Jaguar Landrover

De daling in april komt geheel voor rekening van Land Rover want dat verkocht bijna 16 procent minder auto’s. Jaguar blijft een succesnummer met een toename van 54 procent, de beste prestatie in de autowereld.

Verdwijnen van Discovery 

Andy Goss, verkoopdirecteur bij de Jaguar Land Rover Group: "Er zijn twee verklaringen voor de terugval in april. In de eerste plaats de verhoging van de wegenbelasting in Groot-Brittannië per 1 april waardoor klanten hun autoplannen naar voren hebben getrokken. In de tweede plaats speelt het verdwijnen van de vorige Discovery een belangrijke rol. De verkopen zullen weer aantrekken nu de nieuwe Discovery volop beschikbaar komt, met name op onze belangrijkste markten in China en Noord-Amerika."

Land Rover sleept Jaguar Land Rover mee in val - Automobielmanagement.nl

Land Rover sleept Jaguar Land Rover mee in val

Jaguar Land Rover heeft in de maand april wereldwijd 40.385 nieuwe auto’s verkocht, dat is 2,3 procent minder dan in dezelfde maand in 2016. De daling komt vooral door thuisland Groot-Brittannië waar JLR 35 procent minder auto’s kon slijten. Over de eerste vier maanden komt de afzet met 219.894 stuks nog altijd wel tien procent hoger uit.

Jaguar Landrover

De daling in april komt geheel voor rekening van Land Rover want dat verkocht bijna 16 procent minder auto’s. Jaguar blijft een succesnummer met een toename van 54 procent, de beste prestatie in de autowereld.

Verdwijnen van Discovery 

Andy Goss, verkoopdirecteur bij de Jaguar Land Rover Group: "Er zijn twee verklaringen voor de terugval in april. In de eerste plaats de verhoging van de wegenbelasting in Groot-Brittannië per 1 april waardoor klanten hun autoplannen naar voren hebben getrokken. In de tweede plaats speelt het verdwijnen van de vorige Discovery een belangrijke rol. De verkopen zullen weer aantrekken nu de nieuwe Discovery volop beschikbaar komt, met name op onze belangrijkste markten in China en Noord-Amerika."