Omzetgroei
De omzet steeg in het eerste kwartaal evenwel met 10,6 procent tot 36,4 miljard Rupees. In de periode van 31 maart 2016 t/m 31 maart 2017 steeg de omzet met 10,9 procent tot 143,2 miljard Rupees. De winst daalde in deze periode met 2,1 procent tot 11 miljard Rupees.

Grondstofprijzen
Volgens CEO Onkar S Kanwar vormden de sterk gestegen grondstofprijzen in het laatste kwartaal een sterke uitdaging: "Wat invloed heeft op onze marges. Het aantal verkochte personenautobanden liet een gezond groei zien, maar het segment truckbanden in India werd getroffen door het dumpen van goedkope truckbanden, vooral uit China."

Voor het komende jaar voorziet Kanwar een goede volumegroei, voornamelijk door de nieuwe Greenfield fabriek in Hongarije en de uitgebreide fabriek in Chennai. "Daarnaast hebben we ons marktaandeel in Europa in de laatste vijf jaren zien toenemen."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding