In dat kader verdwijnt Chevrolet na Europa ook van de markt in India en Zuid-Afrika. De ingrepen kosten eenmalig een half miljard dollar maar moeten ook 100 miljoen per jaar aan besparingen opleveren.
"Nu de sector blijft veranderen, transformeren we ook onze business waardoor we van General Motors een meer gefocust en gedisciplineerd bedrijf kunnen maken," zegt CEO Mary Barra. Zij kondigde al eerder aan dat het wat dat omvormen betreft niet bij Opel zou blijven. Nu heeft GM meegedeeld dat de fabriek in India alleen nog gaat werken voor de export, met name naar Mexico en Midden- en Zuid-Amerika. Chevrolet verdwijnt in dat land tegelijk van de markt.

Mogelijkheden Zuid-Afrika 

In Zuid-Afrika wordt één fabriek verkocht aan Isuzu terwijl dat bedrijf ook een resterend belang in een andere vestiging en de onderdelendistributie overneemt. GM zal samen met PSA wel kijken naar de mogelijkheden voor Opel op de Zuidafrikaanse markt. Tenslotte wordt in Singapore het regionale hoofdkwartier, dat ook verantwoordelijk is voor Australië, ingekrompen.