Einde Lancia stapje dichterbij

Het definitieve einde voor automerk Lancia nadert. Moederbedrijf FCA (Fiat Chrysler Automobiles) heeft alle websites op non-actief gezet, met uitzondering van die voor de Italiaanse markt.

Einde Lancia stapje dichterbij

Zoals bekend mag worden verondersteld heeft Lancia de strijd met concerngenoot Alfa Romeo om in aanmerking te komen voor een ‘reanimatie’ verloren, en gaat per 2018 de stekker er dus uit in Italië.

Dat men in Turijn, of beter gezegd Detroit, geen halve maatregelen neemt blijkt uit het feit dat de autofabrikant al zijn Europese websites heeft gesloten. Wat er rest is een mededeling waarin de Lancia-rijder wordt bedankt voor zijn interesse in het eens zo nobele Italiaanse automerk.

Vervolgens wordt nog wel de suggestie gedaan om de potentiële klant te begeleiden in ‘het meest passende aanbod van FCA’ maar in het rijtje ontbreekt één logo. Inderdaad dat van Lancia.
Er wordt nog wel doorverwezen naar de punten waar service en onderhoud aan Lancia wordt verleend, maar daar blijft het bij.

Het ziet er dus naar uit dat de huidige generatie Ypsilon, die in 2011 op de markt kwam, het állerlaatste Lancia-model ooit is. En deze wordt nota bene gebouwd in Polen, op dezelfde locatie als waar de Fiat 500 in elkaar wordt geschroefd. Een triest einde.

Reacties

Dat Lancia zich sinds 1 januari j.l. heeft teruggetrokken van de markten buiten Italie is natuurlijk al lang bekend. Dat men dan ook de websites buiten Italie afsluit is dan een logisch gevolg. Dat AutoMobiel Mangement dan ook concludeert dat het met Lancia per 2018 ook in Talie over en uit is , is wel erg voorbarig. Zolang Lancia op de thuismarkt zo’n 65.000 Ypsilons per jaar verkoopt, trek je in Italie niet zomaar de stekker uit het merk.

Geplaatst door: Willem Posthumus Meyjes op
Einde Lancia stapje dichterbij - Automobielmanagement.nl

Einde Lancia stapje dichterbij

Het definitieve einde voor automerk Lancia nadert. Moederbedrijf FCA (Fiat Chrysler Automobiles) heeft alle websites op non-actief gezet, met uitzondering van die voor de Italiaanse markt.

Einde Lancia stapje dichterbij

Zoals bekend mag worden verondersteld heeft Lancia de strijd met concerngenoot Alfa Romeo om in aanmerking te komen voor een ‘reanimatie’ verloren, en gaat per 2018 de stekker er dus uit in Italië.

Dat men in Turijn, of beter gezegd Detroit, geen halve maatregelen neemt blijkt uit het feit dat de autofabrikant al zijn Europese websites heeft gesloten. Wat er rest is een mededeling waarin de Lancia-rijder wordt bedankt voor zijn interesse in het eens zo nobele Italiaanse automerk.

Vervolgens wordt nog wel de suggestie gedaan om de potentiële klant te begeleiden in ‘het meest passende aanbod van FCA’ maar in het rijtje ontbreekt één logo. Inderdaad dat van Lancia.
Er wordt nog wel doorverwezen naar de punten waar service en onderhoud aan Lancia wordt verleend, maar daar blijft het bij.

Het ziet er dus naar uit dat de huidige generatie Ypsilon, die in 2011 op de markt kwam, het állerlaatste Lancia-model ooit is. En deze wordt nota bene gebouwd in Polen, op dezelfde locatie als waar de Fiat 500 in elkaar wordt geschroefd. Een triest einde.

Reacties

Dat Lancia zich sinds 1 januari j.l. heeft teruggetrokken van de markten buiten Italie is natuurlijk al lang bekend. Dat men dan ook de websites buiten Italie afsluit is dan een logisch gevolg. Dat AutoMobiel Mangement dan ook concludeert dat het met Lancia per 2018 ook in Talie over en uit is , is wel erg voorbarig. Zolang Lancia op de thuismarkt zo’n 65.000 Ypsilons per jaar verkoopt, trek je in Italie niet zomaar de stekker uit het merk.

Geplaatst door: Willem Posthumus Meyjes op