Online autoverkoop bedreigt 27.000 banen

Het online kopen van een auto kan de komende tien jaar 27.000 banen in de autoverkoop gaan kosten. Rond 2020 zal al zo’n twee miljard aan verkopen online worden geregeld terwijl dat in de jaren daarna snel toeneemt.

Online autoverkoop bedreigt 27.000 banen

Dat stellen de Britse onderzoekers Trustpilot en Centre for Economics and Business. Zij gaan er van uit dat in 2027 zeker 20 procent van de autoverkopen online wordt afgewikkeld. In Groot-Brittannië zelf overweegt één op de vijf potentiele kopers hun auto via een site aan te schaffen maar in China en India ligt dat al op rond de 80 procent. Directeur James Westlake van Trustpilot: "Voor dealers staat er voor tientallen miljarden aan omzet op het spel.

Bestrijden 

De concurrentie wordt veel feller omdat dealers elkaar niet alleen via de showroom maar ook digitaal moeten bestrijden. De sleutel om die race te winnen is niet alleen de prijs maar de consument het vertrouwen geven dat ze op jou online platform op een verantwoorde manier een auto kunnen kopen. Dealers moeten online verkopen daarbij vooral niet als een bedreiging zien maar als een kans."

Online autoverkoop bedreigt 27.000 banen - Automobielmanagement.nl

Online autoverkoop bedreigt 27.000 banen

Het online kopen van een auto kan de komende tien jaar 27.000 banen in de autoverkoop gaan kosten. Rond 2020 zal al zo’n twee miljard aan verkopen online worden geregeld terwijl dat in de jaren daarna snel toeneemt.

Online autoverkoop bedreigt 27.000 banen

Dat stellen de Britse onderzoekers Trustpilot en Centre for Economics and Business. Zij gaan er van uit dat in 2027 zeker 20 procent van de autoverkopen online wordt afgewikkeld. In Groot-Brittannië zelf overweegt één op de vijf potentiele kopers hun auto via een site aan te schaffen maar in China en India ligt dat al op rond de 80 procent. Directeur James Westlake van Trustpilot: "Voor dealers staat er voor tientallen miljarden aan omzet op het spel.

Bestrijden 

De concurrentie wordt veel feller omdat dealers elkaar niet alleen via de showroom maar ook digitaal moeten bestrijden. De sleutel om die race te winnen is niet alleen de prijs maar de consument het vertrouwen geven dat ze op jou online platform op een verantwoorde manier een auto kunnen kopen. Dealers moeten online verkopen daarbij vooral niet als een bedreiging zien maar als een kans."