Peugeot verkoopt auto’s van Dongfeng

De Chinese autofabrikant Dongfeng heeft al een flink belang in PSA maar de banden worden nu ook op andere terreinen aangehaald. Peugeot heeft aangekondigd dat het een nieuwe pick-up op de markt gaat brengen in Afrika die wordt gebouwd door Dongfeng.

Peugeot verkoopt auto’s van Dongfeng

Pick-ups van Peugeot hebben een roemrucht verleden in Afrika, onder de nummers 403, 404 en 504. Vanaf september komt er een opvolger die voorlopig wordt aangevoerd uit een fabriek van Dongfeng in Chengdu. In China heet de auto Dongfeng Rich maar in Afrika wordt hij onder het merk Peugeot op de markt gebracht. "We willen snel op de markt terugkomen en besloten van een bestaand model uit te gaan dat zijn robuustheid heeft bewezen," zegt merkbaas Jean-Philippe Imparato.

Het is overigens wel de bedoeling dat die auto vanaf halverwege volgend jaar van de band zal rollen bij een fabriek van Stafim, de lokale partner van PSA in Tunesië. Die fabriek heeft echter slechts een capaciteit voor 1.200 stuks per jaar zodat er ook auto’s uit China blijven komen als de vraag groot genoeg is. Om de zaken nog ingewikkelder te maken, is de basis voor de Dongfeng Rich/Peugeot pick-up uiteindelijk afkomstig van Nissan dat in China ook met Dongfeng samenwerkt maar elders een vaste partner is van PSA’s grote concurrent Renault.

Peugeot verkoopt auto’s van Dongfeng - Automobielmanagement.nl

Peugeot verkoopt auto’s van Dongfeng

De Chinese autofabrikant Dongfeng heeft al een flink belang in PSA maar de banden worden nu ook op andere terreinen aangehaald. Peugeot heeft aangekondigd dat het een nieuwe pick-up op de markt gaat brengen in Afrika die wordt gebouwd door Dongfeng.

Peugeot verkoopt auto’s van Dongfeng

Pick-ups van Peugeot hebben een roemrucht verleden in Afrika, onder de nummers 403, 404 en 504. Vanaf september komt er een opvolger die voorlopig wordt aangevoerd uit een fabriek van Dongfeng in Chengdu. In China heet de auto Dongfeng Rich maar in Afrika wordt hij onder het merk Peugeot op de markt gebracht. "We willen snel op de markt terugkomen en besloten van een bestaand model uit te gaan dat zijn robuustheid heeft bewezen," zegt merkbaas Jean-Philippe Imparato.

Het is overigens wel de bedoeling dat die auto vanaf halverwege volgend jaar van de band zal rollen bij een fabriek van Stafim, de lokale partner van PSA in Tunesië. Die fabriek heeft echter slechts een capaciteit voor 1.200 stuks per jaar zodat er ook auto’s uit China blijven komen als de vraag groot genoeg is. Om de zaken nog ingewikkelder te maken, is de basis voor de Dongfeng Rich/Peugeot pick-up uiteindelijk afkomstig van Nissan dat in China ook met Dongfeng samenwerkt maar elders een vaste partner is van PSA’s grote concurrent Renault.