Lada wil 8.000 man ontslaan

De Russische autofabrikant AvtoVaz, de maker van Lada, wil nog dit jaar 6.000 banen schrappen. Volgens jaar moeten er nog eens 2.200 werknemers verdwijnen. Dat hebben lokale autoriteiten in Rusland volgens het Duitse persbureau DPA gemeld.

AvtoVaz zit al een jaar of vijf in ernstige problemen door de zware economische crisis in Rusland. Weliswaar is er de laatste tijd sprake van enig herstel en kan Lada ook weer wat meer auto’s verkopen dan in de afgelopen rampjaren maar daarmee is het leed nog niet voorbij.

Lada, voor een groot deel bezit van alliantiepartners Renault en Nissan, heeft de laatste jaren miljarden verlies geleden en is daardoor financieel sterk ondermijnd. Om het bedrijf weer op het juiste spoor te krijgen, moeten er in eerste instantie vele duizenden banen weg. Directeur Nicolas Maure hoopt ‘zijn’ bedrijf daarmee in ieder geval dit jaar weer in de zwarte cijfers te krijgen. Hij denkt ook dat een aantal van de vertrekkende werknemers terecht kan bij toeleveranciers die juist nieuw personeel zoeken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Lada wil 8.000 man ontslaan - Automobielmanagement.nl

Lada wil 8.000 man ontslaan

De Russische autofabrikant AvtoVaz, de maker van Lada, wil nog dit jaar 6.000 banen schrappen. Volgens jaar moeten er nog eens 2.200 werknemers verdwijnen. Dat hebben lokale autoriteiten in Rusland volgens het Duitse persbureau DPA gemeld.

AvtoVaz zit al een jaar of vijf in ernstige problemen door de zware economische crisis in Rusland. Weliswaar is er de laatste tijd sprake van enig herstel en kan Lada ook weer wat meer auto’s verkopen dan in de afgelopen rampjaren maar daarmee is het leed nog niet voorbij.

Lada, voor een groot deel bezit van alliantiepartners Renault en Nissan, heeft de laatste jaren miljarden verlies geleden en is daardoor financieel sterk ondermijnd. Om het bedrijf weer op het juiste spoor te krijgen, moeten er in eerste instantie vele duizenden banen weg. Directeur Nicolas Maure hoopt ‘zijn’ bedrijf daarmee in ieder geval dit jaar weer in de zwarte cijfers te krijgen. Hij denkt ook dat een aantal van de vertrekkende werknemers terecht kan bij toeleveranciers die juist nieuw personeel zoeken.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding