Volvo ziet winst sterk toenemen

Volvo heeft in de eerste helft van dit jaar een winst geboekt van omgerekend 712 miljoen euro, dat is ruim 21 procent meer dan de 586,5 miljoen euro van de eerste jaarhelft van 2016.

De omzet steeg van 8,8 naar 10,4 miljard euro. Volvo boekt daarmee een brutomarge van 6,6 procent. "We kunnen een sterke winst melden die we opnieuw in onze transformatie hebben geïnvesteerd," zegt een tevreden CEO Håkan Samuelsson.

Wereldwijd werden er 277.600 Volvo’s verkocht, dat is ruim acht procent meer dan een jaar eerder. Azië is daarbij opnieuw de uitblinker want daar werden bijna een kwart meer auto’s afgezet, vooral dankzij de sterke groei met bijna 28 procent in China. In de regio Europa, Midden Oosten en Afrika kwam de groei bij het aantal verkochte auto’s uit op 6,6 procent. In de Verenigde Staten gaat het minder goed maar ook daar verwacht Volvo met een sterk tweede halfjaar toch positieve cijfers te realiseren. "Wereldwijd gaan we ervan uit dat de groei van het eerste halfjaar door zal gaan. We hebben er daarom alle vertrouwen in dat we op een nieuw recordjaar afstevenen," zegt Samuelsson.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volvo ziet winst sterk toenemen - Automobielmanagement.nl

Volvo ziet winst sterk toenemen

Volvo heeft in de eerste helft van dit jaar een winst geboekt van omgerekend 712 miljoen euro, dat is ruim 21 procent meer dan de 586,5 miljoen euro van de eerste jaarhelft van 2016.

De omzet steeg van 8,8 naar 10,4 miljard euro. Volvo boekt daarmee een brutomarge van 6,6 procent. "We kunnen een sterke winst melden die we opnieuw in onze transformatie hebben geïnvesteerd," zegt een tevreden CEO Håkan Samuelsson.

Wereldwijd werden er 277.600 Volvo’s verkocht, dat is ruim acht procent meer dan een jaar eerder. Azië is daarbij opnieuw de uitblinker want daar werden bijna een kwart meer auto’s afgezet, vooral dankzij de sterke groei met bijna 28 procent in China. In de regio Europa, Midden Oosten en Afrika kwam de groei bij het aantal verkochte auto’s uit op 6,6 procent. In de Verenigde Staten gaat het minder goed maar ook daar verwacht Volvo met een sterk tweede halfjaar toch positieve cijfers te realiseren. "Wereldwijd gaan we ervan uit dat de groei van het eerste halfjaar door zal gaan. We hebben er daarom alle vertrouwen in dat we op een nieuw recordjaar afstevenen," zegt Samuelsson.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding